 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Feb 2023 10:14:04 Titlul subiectului: |
215616 |
|
Din acelasi articol de pe Digi24.ro aflam pozitia unor ministri ai transporturilor.
Mie personal, pozitia fostului ministru Berceanu mi s-a parut cea mai corecta. Sa nu uitam ca Berceanu nu este cinstit si a avut afacerile lui (multe, la fel ca si ceilalti), dar ceea ce a spus mi se pare corect 100 %.
Citat: | Foștii miniștri ai Transporturilor dau vina pe lipsa banilor
Ludovic Orban a condus ministerul Transporturilor (2007-2008) și Guvernul României (2019 - 2020). Explicația lui pentru subfinanțarea căii ferate: “România niciodată nu a considerat transportul feroviar ca transport prioritar și totdeauna a alocat puțini bani pentru transportul feroviar. Am să vă dau un exemplu. Spre deosebire de CNAIR, unde, pe lângă veniturile proprii încasate din vignetă și din alte surse, primește și venituri prin transferuri directe de la bugetul de stat pentru asigurarea mentenanței rețelei rutiere, niciodată Ministerul Finanțelor nu a fost de acord să finanțeze mentenanța la calea ferată prin transferuri de la bugetul de stat. Bani europeni există. Iar pe lângă asta ar trebui să existe o suma alocată prin transfer de la bugetul de stat astfel încât să fie finanțate lucrările de mentenanță a rețelei feroviare. E obligatoriu lucrul ăsta și așa e în majoritatea țărilor europene. Transportul feroviar este discriminat în momentul acesta în raport cu transportul rutier, deși transportul feroviar este ecologic, este confortabil, și dacă ai infrastructură de calitate îți asigură și siguranță, și viteză”.
Radu Berceanu a fost la conducerea Ministerului Transporturilor în perioada 2008 - 2010. Și pentru el lipsa banilor e singura explicație pentru situația în care a ajuns azi CFR. “E o singură explicație: banii. Iar banii sunt ăia care se strâng la buget. Și după aia se distribuie. Dacă vrem să reparăm căile ferate, punem bani acolo. Dacă vrem să reparăm altceva punem bani acolo, iar dacă vrem să facem autostrăzi punem bani acolo. Și dacă vrem să mărim salarii și pensii îi punem acolo. E simplu. Eu bănuiesc că toți miniștri Transporturilor au cerut bani pentru calea ferată. Dar nu am obținut. Din banii care erau s-a considerat că sunt alte priorități. E foarte simplu. Nu e nimic foarte complicat în toate lucrurile ăstea. Noi ar trebui să ne gândim să facem mult mai mulți bani și în al doilea rând să strângem taxele și impozitele. Și, după aia, să-i mai punem și la investiții. Noi, cum sunt niște bani, cum mai mărim niște pensii, mai mărim niște salarii, mai angajăm la stat, acolo unde în loc să fie 800.000 trebuie să fie 1.300.000 și bănuiesc că peste un timp vor fi 1.500.000. Și până la urmă toată lumea o să fie angajată la stat. Dacă vrem să trăim ceva mai bine, să știți că nu putem decât făcând investiții. Nu mărind salariile și mărind pensiile pur și simplu pentru că ar fi bine să fie mai bine. E o păcăleală…”. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Feb 2023 10:17:44 Titlul subiectului: |
215617 |
|
Postez si tabelele din articolul de pe Digi24.ro cu situatia retelui de cale ferata din Romania.
Mai este o problema, despre care nu s-a scris in articol. Lipsa oamenilor calificati. Cei meseriasi, incet, incet, ies la pensie. Oare cei care le iau locul sunt la fel de buni ?
O alta intrebare care imi vine in minte. Care este riscul unui accident feroviar, cu zeci de victime, in Romania ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.47 kb |
Vizualizat: |
de 1044 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.39 kb |
Vizualizat: |
de 1044 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
219.99 kb |
Vizualizat: |
de 1044 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 04/Mai/2025 Mesaje: 96 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 19 Iun 2024 17:08:59 Titlul subiectului: Trenuri |
219446 |
|
Călătorie Giurgiu - București(incl. trecere pe podul nou de la Grădiștea între 22:20 și 23:30) filmată chiar la cursa inaugurală:
https://www.youtube.com/watch?v=C-0JJCXRKYI
|
|
Sus |
|
 |
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 04/Mai/2025 Mesaje: 96 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 15 Mar 2025 11:26:21 Titlul subiectului: |
220967 |
|
Circulatia feroviara va fi inchisa pe un fir, intre Crivina si Brazi. Articolul se gaseste aici
Citat: | Circulația feroviară va fi închisă două zile, pe un fir, între Crivina și Brazi
Compania Națională de Căi Ferate anunță că circulația feroviară va fi închisă în perioada 17 martie, ora 07:00, 19 martie, ora 15:00, pe firul I, pe distanța Crivina – Brazi, pentru reparații.
Potrivit unui comunicat emis de CFR, în intervalul 17.03 – 19.03.2025, personalul Sucursalei Regionale de Căi Ferate București va desfășura lucrări de reparații, în stația CF Brazi, iar firul I, pe distanța Crivina – Brazi, va fi închis. Circulația trenurilor se va efectua pe firul II Brazi – Crivina, fapt care va produce întârzieri ale trenurilor cuprinse între 5 – 20 minute.
Compania Națională de Căi Ferate anunță că circulația feroviară va fi închisă în perioada 17 martie, ora 07:00, 19 martie, ora 15:00, pe firul I, pe distanța Crivina – Brazi, pentru reparații.
Potrivit unui comunicat emis de CFR, în intervalul 17.03 – 19.03.2025, personalul Sucursalei Regionale de Căi Ferate București va desfășura lucrări de reparații, în stația CF Brazi, iar firul I, pe distanța Crivina – Brazi, va fi închis. Circulația trenurilor se va efectua pe firul II Brazi – Crivina, fapt care va produce întârzieri ale trenurilor cuprinse între 5 – 20 minute.
Circulația feroviară închisă temporar și alte piedici pe calea ferată
Angajații din Băneasa, unde traficul de suprafață este limitat din cauza restricțiilor impuse pentru lucrările la Magistrala 6 de metrou, au pierdut alternativa deplasării cu trenul, care există în prezent, din cauza unui ordin al Ministerului Transporturilor, scria Club Feroviar.
Actul normativ prevede eliminarea garniturilor de tip Intercity și Interregio din lista trenurilor metropolitane pe care se poate circula cu titluri de călătorie metropolitane, ce permit călătoria și pe mijloacele STB și Metrorex.
În prezent, cei care veneau din sudul și vestul Bucureștiului, puteau ocoli restricțiile de circulație din Băneasa, pentru construcția noii magistrale de metrou spre Otopeni, dacă luau trenul de la Gara de Nord (unde ajung două magistrale de metrou) și ajungeau la București Băneasa în doar nouă minute.
Între București Nord și București Băneasa circulă zilnic zece perechi de trenuri, dintre care cinci perechi sunt Interregio și cinci Regio (patru ale CFR Călători și unul al Transferoviar Călători).
Un nou proiect de Ordin al Ministrului Transporturilor prevede „redefinirea titlurilor de călătorie metropolitane astfel încât acestea să fie valabile numai pentru călătoria cu trenurile Regio, clasa a 2-a, având în vedere faptul că transportul metropolitan se referă la călătoria de tip navetă pe distanțe relativ scurte în jurul metropolelor, iar trenurile Intercity și Interregio sunt folosite pentru călătoria pe distanțe lungi”. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|