 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 202 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Iun 2025 16:53:59 Titlul subiectului: |
221651 |
|
Eu ma intreb de ce nu se foloseste la liniile de tramvai din Iasi aceeasi metoda de amplasare ca la trenuri. Traverse amplasate pe balast iar sinele fixate cu buloane si bridele. In felul acesta ar fi imposibila urcarea cu masina pe sine. De asemenea ar fi mult mai usor de realizat lucrarile de reparatii minore la calea de rulare. In Bucuresti am observat ca sunt destule tronsoane construite in felul acesta. |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 09:18:39 Titlul subiectului: |
221653 |
|
Păi avem, în zona Industrială, singurul loc unde se pretează acest sistem. Ar mai fi fost OK și între Tătărași Nord și Tătărași Sud, unde a și fost implementat acest sistem până-n 2009, la reabilitarea liniei. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:00:59 Titlul subiectului: |
221656 |
|
Ar fi o problema cu zgomotul si or mai fi si altele...
In plus, stiind ce diferente enorme sunt intre felul in care se fac asemenea lucrari in Romania si cum ar trebui facute ele ca sa fim o tara civilizata, avand si experienta Aradului din perspectiva asta a calitatii lucrarilor (v. deplasarea sinelor pe patul de piatra sparta, probabil pentru ca nu fusese facut cum trebuie burajul sau din cine stie ce alt motiv - am unul posibil in minte acum, care s-a intamplat si la Iasi inainte de betonare, pe ici, pe colo, dar nu-mi mai amintesc cum se numeste procedura care fusese omisa in acele cazuri si care a dus la fenomenul cu pricina), la care adaugam si durerea'n cot a cetepelei fata de notiunea de intretinere a liniilor (si a suprastructurii in general), mai bine nu!...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 05 Iun 2025 10:09:36, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:08:02 Titlul subiectului: |
221657 |
|
Sincer, liniile din Zona industrială se „țin” destul de bine, la 10 ani de la reabilitare. Dar probabil că am avut noroc, nu că lucrarea ar fi fost una excelentă. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:12:26 Titlul subiectului: |
221658 |
|
In Zona, pe Iorga, in CUG si pe Grigore Ghica Voda, cred ca si pe A. Panu, s-a lucrat mai bine decat anterior. Probabil si pe tronsoanele facute din 2017 incoace, dar de ele am fost desprins cu forta, asa ca nu stiu sa zic precis, doar din ce am vazut in pozele epigonilor. |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:49:26 Titlul subiectului: |
221659 |
|
Bine, poate opinia asta e una subiectivă și faptul că liniile din Centru arată prost e datorat faptului că pe ele circulă nu mai puțin de 7 trasee (1, 3, 6, 7, 8, 9, 13). |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:53:46 Titlul subiectului: |
221660 |
|
In Centru a fost mai mult lipsa intretinerii decat lucratul in doru lelii si, cum zici, traficul intens si-a pus amprenta. Acolo au fost ceva mai atenti la reabilitare, ca trebuia sa iasa tronsonul model dpdv al reducerii zgomotului si vibratiilor...
Insa Canta, de exemplu, este un dezastru, s-a lucrat in bataie de joc, sunt pozele pe forum, se poate vedea cu usurinta. Acolo nu e doar ca e trafic greu pe sine.
Apoi rondul de la Podu de Piatra, inelul Arcu-Bacinschi-Gara,.. De Tatarasi si Elena Doamna nu mai zic, ca acolo Dumnezeu cu mila!... |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 11:24:26 Titlul subiectului: |
221661 |
|
Sincer, eu circul destul de des în Canta și chiar se circulă OK. „Secretul”, dacă îi pot sune așa, e faptul că pe acolo merge un singur traseu și ăla circulă rar. Când ies GT4-urile din Rond, nu huruie așa tare, ceea ce e chiar o surpriză.
Între stația Tătărași Sud și Nicoriță e jale destul de mare. Dar acolo lucrarea s-a făcut în dorul lelii de la început, inclusiv Primăria recunoștea asta în 2009. Ne aducem aminte cum se făceau încrucișări „pe loc”. Eh, ce vremuri...
Și de la Gară până-n Podu de Piatră e cam dezastru, mai ales zona Bacinschi, pe unde trec toate traseele, macazurile sunt varză, varză...
https://maps.app.goo.gl/W66n1uN82xNBnw1b7
În mod normal, pe toate tronsoanele astea ar trebui schimbată linia, chiar dacă teoretic este încă în durata de viață. Dacă se făcea întreținere corectă însă... ar fi fost altceva. |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 1177 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 11:26:23 Titlul subiectului: |
221662 |
|
Fără legătură, am întrebat Gemini (AI-ul de la Google) cât de des se schimbă șinele în Viena. Iată Răspunsul:
Citat: | Wiener Linien, operatorul de transport public din Viena, are o abordare proactivă în ceea ce privește modernizarea și întreținerea infrastructurii de tramvai, recunoscând importanța acesteia pentru un sistem de transport eficient și durabil.
Cât de des se schimbă infrastructura (reînnoire și reabilitare)?
Nu există un ciclu fix de "schimbare completă" a întregii rețele de tramvai, ci mai degrabă o strategie de investiții continue în reînnoire și reabilitare. Viena investește sume considerabile în acest sens:
Investiții anuale semnificative: Wiener Linien a anunțat investiții de peste 850 de milioane de euro în 2024, din care 220 de milioane de euro sunt alocate special pentru întreținere și reînnoire. Acest lucru include șinele, tunelurile, podurile, semnalizatoarele și stațiile.
Proiecte majore de modernizare: Pe lângă întreținerea curentă, există proiecte ample de modernizare care vizează segmente extinse ale rețelei. De exemplu, până la sfârșitul anului 2027, linia principală S-Bahn (care include și elemente de infrastructură partajată cu tramvaiele sau interconectate) va fi modernizată complet.
Adaptare la creșterea populației: Populația Vienei crește rapid, iar infrastructura de transport public este adaptată și modernizată constant pentru a ține pasul cu această creștere a cererii.
Care este durata de viață a șinelor?
Durata de viață a șinelor de tramvai depinde de mai mulți factori, inclusiv:
Materialul și calitatea șinelor: Șinele moderne sunt fabricate din oțeluri speciale, mai rezistente la uzură și la solicitările mecanice.
Intensitatea traficului: Liniile cu trafic intens (număr mare de tramvaie și tonaj ridicat) se uzează mai rapid.
Condițiile climatice: Variațiile mari de temperatură (îngheț/dezgheț, caniculă) pot afecta integritatea șinelor, provocând dilatare și contracție.
Întreținerea preventivă: O întreținere regulată, cum ar fi șlefuirea șinelor și repararea defectelor minore, poate prelungi semnificativ durata lor de viață.
Tehnologia de instalare: Sudarea aluminotermică a șinelor, de exemplu, crește rezistența și stabilitatea liniei, prelungind durata de serviciu și reducând cheltuielile de întreținere.
În general, durata de viață a șinelor de tramvai poate varia considerabil. În condiții optime și cu o întreținere adecvată, șinele pot dura câteva zeci de ani (peste 20-30 de ani). Însă, pe secțiuni cu trafic intens sau în zone cu curbe strânse, uzura este mai accentuată, iar înlocuirea ar putea fi necesară mai devreme.
Viena este recunoscută pentru standardele sale înalte de întreținere și modernizare a infrastructurii, ceea ce contribuie la longevitatea și fiabilitatea rețelei sale de tramvai. |
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 12:08:01 Titlul subiectului: |
221664 |
|
Puteai sa ma intrebi pe mine, inteligenta umana, ca iti ziceam fix aceleasi chestii, dar intr-un mod uman!...
Crezi ca cetepea nu stie asta?!... Numai de la mine si Cristina si tot stie de douaj de ani acusa... |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|