 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 15/Iul/2025 Mesaje: 205 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Iun 2025 16:53:59 Titlul subiectului: |
221651 |
|
Eu ma intreb de ce nu se foloseste la liniile de tramvai din Iasi aceeasi metoda de amplasare ca la trenuri. Traverse amplasate pe balast iar sinele fixate cu buloane si bridele. In felul acesta ar fi imposibila urcarea cu masina pe sine. De asemenea ar fi mult mai usor de realizat lucrarile de reparatii minore la calea de rulare. In Bucuresti am observat ca sunt destule tronsoane construite in felul acesta.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 09:18:39 Titlul subiectului: |
221653 |
|
Păi avem, în zona Industrială, singurul loc unde se pretează acest sistem. Ar mai fi fost OK și între Tătărași Nord și Tătărași Sud, unde a și fost implementat acest sistem până-n 2009, la reabilitarea liniei.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:00:59 Titlul subiectului: |
221656 |
|
Ar fi o problema cu zgomotul si or mai fi si altele...
In plus, stiind ce diferente enorme sunt intre felul in care se fac asemenea lucrari in Romania si cum ar trebui facute ele ca sa fim o tara civilizata, avand si experienta Aradului din perspectiva asta a calitatii lucrarilor (v. deplasarea sinelor pe patul de piatra sparta, probabil pentru ca nu fusese facut cum trebuie burajul sau din cine stie ce alt motiv - am unul posibil in minte acum, care s-a intamplat si la Iasi inainte de betonare, pe ici, pe colo, dar nu-mi mai amintesc cum se numeste procedura care fusese omisa in acele cazuri si care a dus la fenomenul cu pricina), la care adaugam si durerea'n cot a cetepelei fata de notiunea de intretinere a liniilor (si a suprastructurii in general), mai bine nu!...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 05 Iun 2025 10:09:36, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:08:02 Titlul subiectului: |
221657 |
|
Sincer, liniile din Zona industrială se „țin” destul de bine, la 10 ani de la reabilitare. Dar probabil că am avut noroc, nu că lucrarea ar fi fost una excelentă.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:12:26 Titlul subiectului: |
221658 |
|
In Zona, pe Iorga, in CUG si pe Grigore Ghica Voda, cred ca si pe A. Panu, s-a lucrat mai bine decat anterior. Probabil si pe tronsoanele facute din 2017 incoace, dar de ele am fost desprins cu forta, asa ca nu stiu sa zic precis, doar din ce am vazut in pozele epigonilor.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:49:26 Titlul subiectului: |
221659 |
|
Bine, poate opinia asta e una subiectivă și faptul că liniile din Centru arată prost e datorat faptului că pe ele circulă nu mai puțin de 7 trasee (1, 3, 6, 7, 8, 9, 13).
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 10:53:46 Titlul subiectului: |
221660 |
|
In Centru a fost mai mult lipsa intretinerii decat lucratul in doru lelii si, cum zici, traficul intens si-a pus amprenta. Acolo au fost ceva mai atenti la reabilitare, ca trebuia sa iasa tronsonul model dpdv al reducerii zgomotului si vibratiilor...
Insa Canta, de exemplu, este un dezastru, s-a lucrat in bataie de joc, sunt pozele pe forum, se poate vedea cu usurinta. Acolo nu e doar ca e trafic greu pe sine.
Apoi rondul de la Podu de Piatra, inelul Arcu-Bacinschi-Gara,.. De Tatarasi si Elena Doamna nu mai zic, ca acolo Dumnezeu cu mila!...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 11:24:26 Titlul subiectului: |
221661 |
|
Sincer, eu circul destul de des în Canta și chiar se circulă OK. „Secretul”, dacă îi pot sune așa, e faptul că pe acolo merge un singur traseu și ăla circulă rar. Când ies GT4-urile din Rond, nu huruie așa tare, ceea ce e chiar o surpriză.
Între stația Tătărași Sud și Nicoriță e jale destul de mare. Dar acolo lucrarea s-a făcut în dorul lelii de la început, inclusiv Primăria recunoștea asta în 2009. Ne aducem aminte cum se făceau încrucișări „pe loc”. Eh, ce vremuri...
Și de la Gară până-n Podu de Piatră e cam dezastru, mai ales zona Bacinschi, pe unde trec toate traseele, macazurile sunt varză, varză...
https://maps.app.goo.gl/W66n1uN82xNBnw1b7
În mod normal, pe toate tronsoanele astea ar trebui schimbată linia, chiar dacă teoretic este încă în durata de viață. Dacă se făcea întreținere corectă însă... ar fi fost altceva.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 11:26:23 Titlul subiectului: |
221662 |
|
Fără legătură, am întrebat Gemini (AI-ul de la Google) cât de des se schimbă șinele în Viena. Iată Răspunsul:
Citat: | Wiener Linien, operatorul de transport public din Viena, are o abordare proactivă în ceea ce privește modernizarea și întreținerea infrastructurii de tramvai, recunoscând importanța acesteia pentru un sistem de transport eficient și durabil.
Cât de des se schimbă infrastructura (reînnoire și reabilitare)?
Nu există un ciclu fix de "schimbare completă" a întregii rețele de tramvai, ci mai degrabă o strategie de investiții continue în reînnoire și reabilitare. Viena investește sume considerabile în acest sens:
Investiții anuale semnificative: Wiener Linien a anunțat investiții de peste 850 de milioane de euro în 2024, din care 220 de milioane de euro sunt alocate special pentru întreținere și reînnoire. Acest lucru include șinele, tunelurile, podurile, semnalizatoarele și stațiile.
Proiecte majore de modernizare: Pe lângă întreținerea curentă, există proiecte ample de modernizare care vizează segmente extinse ale rețelei. De exemplu, până la sfârșitul anului 2027, linia principală S-Bahn (care include și elemente de infrastructură partajată cu tramvaiele sau interconectate) va fi modernizată complet.
Adaptare la creșterea populației: Populația Vienei crește rapid, iar infrastructura de transport public este adaptată și modernizată constant pentru a ține pasul cu această creștere a cererii.
Care este durata de viață a șinelor?
Durata de viață a șinelor de tramvai depinde de mai mulți factori, inclusiv:
Materialul și calitatea șinelor: Șinele moderne sunt fabricate din oțeluri speciale, mai rezistente la uzură și la solicitările mecanice.
Intensitatea traficului: Liniile cu trafic intens (număr mare de tramvaie și tonaj ridicat) se uzează mai rapid.
Condițiile climatice: Variațiile mari de temperatură (îngheț/dezgheț, caniculă) pot afecta integritatea șinelor, provocând dilatare și contracție.
Întreținerea preventivă: O întreținere regulată, cum ar fi șlefuirea șinelor și repararea defectelor minore, poate prelungi semnificativ durata lor de viață.
Tehnologia de instalare: Sudarea aluminotermică a șinelor, de exemplu, crește rezistența și stabilitatea liniei, prelungind durata de serviciu și reducând cheltuielile de întreținere.
În general, durata de viață a șinelor de tramvai poate varia considerabil. În condiții optime și cu o întreținere adecvată, șinele pot dura câteva zeci de ani (peste 20-30 de ani). Însă, pe secțiuni cu trafic intens sau în zone cu curbe strânse, uzura este mai accentuată, iar înlocuirea ar putea fi necesară mai devreme.
Viena este recunoscută pentru standardele sale înalte de întreținere și modernizare a infrastructurii, ceea ce contribuie la longevitatea și fiabilitatea rețelei sale de tramvai. |
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Iun 2025 12:08:01 Titlul subiectului: |
221664 |
|
Puteai sa ma intrebi pe mine, inteligenta umana, ca iti ziceam fix aceleasi chestii, dar intr-un mod uman!...
Crezi ca cetepea nu stie asta?!... Numai de la mine si Cristina si tot stie de douaj de ani acusa...
|
|
Sus |
|
 |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1064 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Iun 2025 11:35:04 Titlul subiectului: |
221724 |
|
Cotidianul „Monitorul”, 1992, despre achiziția tramvaielor V2A.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 762 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Iul 2025 17:53:56 Titlul subiectului: |
221850 |
|
Am trecut zilele astea pe lângă garaj și am văzut pe gard o poză cu un troleu în zona Hotel Europa din 1995 și atunci nu exista rețea pe breteaua spre T. Vladimirescu. Știu că în 1996 a existat prima variantă de 16/16b (T. V. - Mase Plastice - Pd. Roș - T. V. și invers). Abia în 1996 s-a pus rețea pe acea bretea, special pentru traseul 16?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Iul 2025 20:31:20 Titlul subiectului: |
221852 |
|
Pai sa raspunda cine a pus pozele pe gard fara acordul meu... Sau nu prea stie?!...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Iul 2025 21:10:25 Titlul subiectului: |
221853 |
|
Nu cred că știe.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 15 Iul 2025 22:34:54 Titlul subiectului: |
221855 |
|
Lamurim maine, acum nu prea am pofta sa scriu povesti...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Iul 2025 06:21:13 Titlul subiectului: |
221856 |
|
Ia sa vedem...
Eu am auzit anuntul infiintarii traseelor 16 si 16 barat la radio, la Vox T sau Hit, ca Radio Contact abia la Sarbatorile din acel an (1993) a aparut la Iasi, iar eu am trecut pe frecventa lor si acolo am ramas din prima zi, cand inca faceau emisie cu teste tehnice...
De vazut, insa, in scurtul timp cat traseul a fost cel initial, nu am vazut tramvaiele acestor trasee in zona intersectiei Elena Doamna/A. Panu, ca nu m-am nimerit pe-acolo, ca eu eram cu scoala atuncea, eram baiat cuminte, deci nu stiu sa-ti zic daca au si circulat pe acea latura a triunghiului din intersectia cu pricina.
Intr-o poza de sfarsit de toamna 1993, cel mai probabil noiembrie dupa cum arata natura si alte indicii (nu am acces acum la data ca sa zic exact), se vede clar ca nu era retea pe acea latura (foto 1).
In Monitorul din 1 Decembrie 1993 gasim anuntul din foto 2 (desigur, asa cum face si cetepeaua in prezent, reateceul a publicat anuntul fix in ziua cand deveneau valabile masurile - ba chiar acuma e si mai rau, ca cetepeaua se intampla sa publice uneori abia dupa!).
Asadar, fie tramvaiele au mers o zi-doua in acea bucla perfecta, fara capat de linie, si s-au razvratit vatmanii de s-a luat in pripa decizia de a duce tramvaiele pana in rondul nou din Targu Cucu (la vremea aia inca mai exista si cel vechi, cu tot cu retea, deci perfect functional, de aceea am facut precizarea - sigur, in cel vechi nu aveau cum intoarce, pentru ca nu existau conexiuni dinspre si spre Elena Doamna) si au bagat la inaintare si anuntul ala in ziar cu ocazia asta...
Treaba cu bucla perfecta au comis-o si cateva zile mai tarziu, pe 6 decembrie 1993, cand au pus cele doua trasee prin Tatarasi, pana la Gara (foto 4). Daca asta a fost cu repetitie, atunci se confirma si proverbiala, infinita si atemporala prostie cetepista...
Pe 8 august 1994 au facut ultimul pas in evolutia acestor trasee, cand le-au prelungit pana in Canta, traseul 11 fiind desfiintat cu ocazia asta, fiind redundant, iar vatmanii au fost fericiti ca pot face si ei un pipe si o treaba mare la un capat de linie pe bune (foto 5)...
Ce ma face sa cred ca au si mers vreo zi-doua tramvaiele pe acea latura din Elena Doamna?!...
Pai...
Intr-o poza din primavara lui 1995 se observa ca exista retea pe acea latura in ambele sensuri (foto 3). In filmarile lui Dave Spencer din septembrie 1996 se vede ca reteaua nu mai exista. Nu vad sa fi fost pusa pentru alt motiv decat infiintarea celor doua trasee in prima lor varianta...
Hai, ca sa si inchidem cercul, sa zic si ca traseele 16 si 16 barat au fost matrasite pe 15 februarie 1997 (foto 6 - am pus anuntul din acea zi, nu din prima cand a fost facut, pentru a avea toate datele corecte despre masurile luate din 15 februarie - la primul anunt erau niste greseli, ca, deh!) de taietorul de trasee si groparul reateceului, un nene numit Petru Girlea, parasutat director la reateceu din afara regiei, la dorinta conului odios, dupa ce Constantin Cuza a fost matrasit ca urmare a accidentului grav din 18 ianuarie 1997 de la baza pasajului Alexandru cel Bun!...
Lamuritoare si indestulatoare povestea mea?!... Despre ce mai doreste sufletelul Cris... pardon, lui tramfan, sa scrie Raducu?!...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
270.64 kb |
Vizualizat: |
de 86 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.67 kb |
Vizualizat: |
de 86 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.6 kb |
Vizualizat: |
de 86 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
178.44 kb |
Vizualizat: |
de 86 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
178.79 kb |
Vizualizat: |
de 86 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
246.25 kb |
Vizualizat: |
de 86 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Iul 2025 09:21:15 Titlul subiectului: |
221861 |
|
Ar fi fost tare bun un 16/16b astăzi, dar na... asta-i viața. Probabil CTP ar zice că se bate cap în cap cu 3-ul.
Cât despre ultima frază, n-o cunosc pe doamna, nu știe de existența mea. O știu doar după nume și cam atât. Nu-s din niciun grup, sunt lup singuratic a.k.a. doar pasionat.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 8872 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Iul 2025 10:17:08 Titlul subiectului: |
221862 |
|
Si eu nu tot asta am zis?!...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 16/Iul/2025 Mesaje: 1188 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Iul 2025 13:18:59 Titlul subiectului: |
221864 |
|
Sincer, traseul 16 a fost tare bun la vremea lui (în ultima variantă). Și astăzi cred că ar trebui să existe legătură între Tătărași și Canta cu tramvaiul, dar poate sunt eu subiectiv, pentru că mă avantajează pe mine.
Oricum, tot ce-a fost bun în TP ieșean a dispărut după 1997, când a venit dl. Gârlea. Singurul traseu bun „moșit” de Gârlea a fost 11, care și azi are o încărcare foarte bună. În rest, numai de bine...
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|