| Subiectul anterior :: Subiectul următor |
| Autor |
Mesaj |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Dum 16 Mar 2025 19:10:38 Titlul subiectului: |
220983 |
|
Luna aceasta, linia de contact din zona industriala a fost demontata.
In depou se fac lucrari pentru amenajarea platformei pentru autubuzele electrice. |
|
| Sus |
|
 |
paraschivrazvan25
Data înscrierii: 29/Mai/2016 Ultima vizita: 04/Aug/2025 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 17 Mar 2025 15:17:33 Titlul subiectului: |
220996 |
|
Sa speram ca se vor moderniza in continuare _________________ inchirieri auto otopeni solutii avantajoase. |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Dum 23 Mar 2025 16:56:36 Titlul subiectului: |
221046 |
|
| Liniile din depou au fost și ele scoase pentru amenajarea platformei din beton unde vor fi garate autobuzele electrice. |
|
| Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Oct/2025 Mesaje: 11053 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Mar 2025 18:02:05 Titlul subiectului: |
221055 |
|
Deci, cel putin pentru urmatorii ani, tramvaiul in Botosani a devenit istorie ! _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Dum 23 Mar 2025 20:59:11 Titlul subiectului: |
221057 |
|
| Dar traseele de autobuz vor fi mai utile. Daca se refacea tramvaiul, din centru in Primaverii ocoleai orasul schimband la gara. Tramvaiul era util macar daca era legat Primaverii de Lucefarul. Linia 103 nefinalizata ar fi fost in sens unic in bucla, tot cam degeaba. |
|
| Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 218 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 02 Iun 2025 23:34:46 Titlul subiectului: |
221640 |
|
| Intenționez să fac o vizită pe la Botoșani. Unde mai găsesc rămășițe din fosta infrastructură de tramvai? |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Mar 03 Iun 2025 07:40:20 Titlul subiectului: |
221642 |
|
| Linia 101 e in integralitate, linia de contact e de la Uzina pana la Luceafarul. Pe 102 si pe linia care nu a fost finalizata (Viilor, N. Iorga, Bucovina, B-dul G. Enescu) mai sunt doar stalpii. |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Mar 19 Aug 2025 11:19:19 Titlul subiectului: |
222146 |
|
https://www.tiktok.com/@bogdancaliniuc1/video/7525452729532091670
Unii au inceput sa realizeze ca ar fi nevoie de tramvai, asta din cauza ca multe orase au cumparat tramvaie moderne.
Nu prea cred ca vor scoate in toamna 2025 linia de la intersectia IRE pana pe la Liceul Textil.
In 2022 primarul zicea ca pana in 2025 va fi scoasa toata linia din oras.
Bugetul primariei nu cred ca suporta sa toarne mai bine de 12 km de asfalt (4 benzi) de la IRE pana la Bariera Catamarasti.
E bine ca este exemplu Resita, mai ales ca e si bidirectional.
Cat priveste sectorul IRE-Bazar nu este idee cand va fi scoasa la licitatie lucrarea cu pasajul subteran si banda de BUS cu eliminarea liniei prin POR 2021-2027, cat despre strada Ion Pillat, poata sa mai reziste zeci de ani. Dalele de pe linia 101 nu sunt foarte avariate ca cele care erau pe Sucevei si Primaverii. |
|
| Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 23/Oct/2025 Mesaje: 442 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 19 Aug 2025 21:35:43 Titlul subiectului: |
222154 |
|
Alte orașe au cumpărat tramvaie pentru că au și ce transporta cu ele.
S-au cumpărat 68 de autobuze electrice (+ Isuzu), veți avea un transport în comun cum unele mari orașe încă visează. Oraș + zonă metropolitană. Veți scăpa și de dube, transport civilizat „european”.
Treceți peste trecut pentru că într-un oraș mort ca Botoșaniul tramvaiul nu-și mai avea rolul decât de imagine. Dacă toată rețeaua ar fi avut parte și de o oarecare întreținere constantă, altfel discutam. |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Mie 20 Aug 2025 08:56:35 Titlul subiectului: |
222158 |
|
Si Resita e vie cu 60 000 locuitori...
Dupa 15 ani aceste electrice ar trebui inlocuite ...
Arad, Timisoara au proiecte de achizitie pe POR 2021-2027.
Ultima modificare efectuată catalind18 la Mie 20 Aug 2025 10:22:47, modificat de 2 ori în total |
|
| Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Oct/2025 Mesaje: 9112 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Aug 2025 09:14:50 Titlul subiectului: |
222159 |
|
Taci, uai mortaciune din orasu mort, ce-ai, ai prins a grai?!...  |
|
| Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Oct/2025 Mesaje: 9112 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Aug 2025 10:15:58 Titlul subiectului: |
222160 |
|
...defg...xyz...
Da de ce te-ai spaimantat sau suparat s-ai sters, c-ai scris bine, eu glumeam, bre!... Ma radeam, cum se zice la noi in fundatura cea moarta...  |
|
| Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Oct/2025 Mesaje: 9112 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Aug 2025 10:23:55 Titlul subiectului: |
222161 |
|
Bun asa, c-ai revenit!...  |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2025 17:54:14 Titlul subiectului: |
222292 |
|
https://banulbotosanean.ro/index.php/2025/09/12/video-incepe-scoaterea-liniilor-de-tramvai-de-intersectia-sucevei-cu-calea-nationala-spre-zona-industriala/
| Citat: | Începe scoaterea liniilor de tramvai de intersecția Sucevei cu Calea Națională spre zona industrială
Primarul Cosmin Andrei a anunțat că de luni, 15 septembrie, începe scoaterea liniilor de tramvai de la intersecți Calea Națională cu Sucevei până în zona industrială.
”Începem lucrările de scoatere a liniilor de tramvai și vom începe luni, 15 septembrie, în spre sfârșitul zilei, când traficul nu este atât de intens. Vom lucra pe tronsoane pentru că vrem să scoatem dalele de tramvai și din urmă să punem balast și apoi primul strat de asfalt pentru a nu îngreuna prea mult traficul”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Cel mai probabil, primul tronson va fi cuprins între intersecția Calea Națională cu Sucevei și până la benzinăria Mol, intersecția Calea Națională cu Gării. |
|
|
| Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Oct/2025 Mesaje: 11053 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Sep 2025 08:25:50 Titlul subiectului: |
222353 |
|
"Mareata realizare" a primarului Botosanilor
In afara de scoaterea liniilor de tramvai de performante are actualul primar ?
Eu nu vad nici una !
Subiectul a fost si in atentia celor de la Clubul Feroviar. Articolul se gasste aici
| Citat: | A început demontarea singurei rețele de tramvai inaugurate după Revoluție
35 de ani. Atât a fost viața singurei rețele de tramvai înființate după Revoluție, municipalitatea orașului respectiv începând zilele trecute desființarea rețelei de tramvai după ce a casat și tramvaiele utilizate.
Municipiul Botoșani a început scoaterea liniilor de tramvai de pe Calea Națională, rețeaua de tramvai a acestui oraș fiind înființată la 16 septembrie 1991, cu 34 de ani în urmă, fiind singura rețea de tramvai din țară deschisă după 1990.
Documentația pentru proiectul ”Introducerea transportului în comun cu tramvaiul în municipiul Botoșani” a fost întocmită în mai 1989.
Potrivit publicației locale btonline, prin acest proiect, municipalitatea își propune să modernizeze tronsonul cuprins între intersecția cu strada Sucevei și intrarea în Cătămărăști. Circulația în zonă va fi restricționată pe perioada acestor lucrări, care presupun printre altele, asfaltarea și ridicarea la cotă a căminelor și dezafectarea scuarelor. Până la Kaufland se va asfalta doar în locul șinelor de tramvai, iar de acolo și până la ieșirea din oraș, din bordură în bordură.
Atitudinea autorităților locale față de tramvaie a fost de-a lungul anilor una schimbătoare, inconsecventă.
Șase dintre tramvaiele Tatra T4D care au fost casate au fost scoase la vânzare în ultimii doi ani. Aceasta după ce s-a decis și topirea șinelor pe cele două trasee de tramvai din oraș. Salvarea liniilor ar fi fost o licitație organizată de către Ministerul Dezvoltării care însă a eșuat după ani de tergiversări și controverse.
Tramvaiele vândute la fier vechi
Eltrans Botoșani, societatea care renunță la tramvaie, a vândut la fier vechi cele șase tramvaie Tatra T4D deținute.
„Tramvaiele se vând la pachet, valoare minimă tramvai 20.000 lei fara TVA”, anunța acum doi ani Eltrans. Administrația locală, condusă de primarul Cosmin Andrei, a luat decizia de a desființa transportul public cu tramvaiul în municipiul Botoșani, după ce a ratat un proiect cu fonduri europene care prevedea modernizarea căilor de rulare pe ambele linii (101 și 102), dar și achiziția de tramvaie noi.
Ministerul Dezvoltării a lăsat în primăvara lui 2023 fără tramvaie patru municipii, multe deservite de tramvaie SH vechi de decenii, după anularea unei licitații din fonduri europene cifrate la sute de milioane de lei.
Municipiile rămân fără tramvaie noi achiziționate din fonduri europene după anularea unei licitații de către Ministerul Dezvoltării, la capătul a trei ani de contestații, judecăți, decizii eronate, nemulțumiri și răzgândiri.
Ministerul Dezvoltării a anulat la începutul anului 2023 licitația de achiziție a 49 de tramvaie de 18 metri destinate municipiilor Galați, Brăila, Ploiești și Botoșani, în urma refuzului mai mult sau mai puțin motivat al companiei PESA din Polonia de semnare a contractului de furnizare.
În fața incompetenței autorităților centrale de a cumpăra tramvaie din fonduri UE, municipalitatea Botoșani a preferat soluția radicală, și anume desființarea liniilor și casarea tramvaielor vechi. Reamintim că alte primării din țară, precum cele din Galați sau Brăila au demarat propriile proiecte din fonduri europene, semnând contracte de achiziție în nume propriu, fără implicarea autorităților centrale. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
| Sus |
|
 |
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Sep/2025 Mesaje: 256
|
Trimis: Joi 18 Sep 2025 08:57:29 Titlul subiectului: |
222355 |
|
Daca infrastructura se moderniza, filmul continua in felul urmator: ar fi circulat 6 T4D si ala modificat 341 care a ramas pentru muzeu, care nu erau suficiente. Poate cu PNRR se cumparau tramvaie noi.
Daca in 1993 era finalizata infrastructura din Bucovina si N. Iorga tramvaiul ar fi fost mai atractiv de-a lungul anilor si acum la modernizare. Acum doar 101 e un traseu mai atractiv, dar si mai atractiv sa fi mers pana in capat la centrul comercial spre Iasi, nu spre Luceafarul. Atractiv ar fi si legatura directa din centru spre Primaverii, dar e mai usor sa iei duba 3 sau sa mergi 10-15 minute pe jos.
Resita are succes pentru ca orasul are alta configuratie, e de-a lungul si ambele capete de linie sunt populate. Daca iau Calea Nationala pe cei 7 km, incepe cu fosta zona industriala foarte slab populata si se termina spre un centru comercial mic intr-o zona foarte slab populata. Si la Suceava e ne voie de transport in comun pentru ca e distanta mara intre centru si Gara/ cartier Burdujeni. |
|
| Sus |
|
 |
|