 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Apr 2025 11:18:44 Titlul subiectului: |
221323 |
|
Are ce are Barbulescu, de la Club Feroviar, cu vagoanele moderniate prin PNRR. Articolul se gaseste aici
Citat: | Vagonul modernizat prin PNRR de Remarul 16 Februarie s-a stricat din prima zi
Garniturii modernizate prin PNRR, inaugurată miercuri pe ruta București–Constanța, i-a lipsit joi vagonul modernizat la Remarul 16 Februarie, acesta fiind înlocuit de un al doilea vagon de la Atelierele CFR Grivița.
Potrivit informațiilor neoficiale, încă din prima zi, vagonul Remarul 16 Februarie s-ar fi stricat, urmând a fi înlocuit. Oficialii CFR Călători au minimizat problema afirmând că e vorba de mici defecțiuni ale vagoanelor modernizate PNRR. Joi însă informația s-a confirmat, vagonul de clasa I modernizat la Remarul 16 Februarie lipsind din componenta trenului IR, care a făcut două curse dus-întors București-Constanța. Acesta a fost înlocuit de un vagon de aceeași clasă modernizat la Atelierele CFR Grivița.
Oficiali ai CFR Călători n-au dat în prima zi importanța cuvenită defecțiunilor, afirmând că acestea au legătură cu sistemul de închidere a ușilor și că sunt minore și inerente începutului.
Vagon reparat cu 10 minute înainte de plecarea trenului
Oricum, nici vagoanele de la Atelierele CFR Grivița nu au avut foarte mult noroc. Cu 30 de minute înainte de plecarea trenului din Gara de Nord, joi, la 11.30, puteau fi văzuți mecanici care reparau sistemul de acționare a unei uși ce se încăpățâna să nu funcționeze corespunzător (vezi foto).
Deși avea panouri electronice de afișaj, trenul era cât pe-aici să plece fără unul dintre acestea aprins, pornirea lor realizând-se doar datorită ochiului vigilent al conductorului de tren (vezi foto).
Acesta a fost un incident minor, căci cu alte zece minute înainte de plecarea trenului, o cuplă electrică de legătură între primul vagon și locomotivă refuza conexiunea, având nevoie de câteva ciocane pentru a fi convinsă să se lase agățată de ciocul de papagal de pe locomotivă. Manevra de lovire a piesei din aluminiu/antimoniu cu ciocanul nu a fost una inspirată, căci la întoarcerea în Gara de Nord cupla în cauză era deja spartă (vezi foto).
Miercuri, în formula originală, garnitura a avut două vagoane de clasa a I modernizate de Atelierele CFR Grivița și Remarul 16 Februarie și două de clasa a 2-a modernizate la Electroputere VFU, din care unul având facilități pentru persoanele cu nevoi speciale.
Club Feroviar a încercat să-i contacteze miercuri pe oficialii companiei Remarul 16 Februarie și joi pe cei ai departamentului de comunicare al CFR Călători pentru explicații, însă aceștia nu au fost disponibili. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Oct 2025 09:07:09 Titlul subiectului: |
222522 |
|
Cateva cadre cu vagoanele modernizate prin PNRR, pe ruta Bucuresti-Constanta. Am inteles ca pretul modernizarii unui vagon este 1,2 milioane euro. Vagoanele arata bine, atat pe exterior cat si pe interior.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.99 kb |
Vizualizat: |
de 65 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.4 kb |
Vizualizat: |
de 65 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.72 kb |
Vizualizat: |
de 65 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.63 kb |
Vizualizat: |
de 65 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.02 kb |
Vizualizat: |
de 65 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Oct 2025 09:08:42 Titlul subiectului: |
222523 |
|
Singura meteahna „Made in Romania”, este legata cu sistemul de afisare de la exteriorul vagonului. Puteti vedea si in poza. Oare cand scapam de scrisul cu creta sau, dupa caz, hartia A4 in geam ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.31 kb |
Vizualizat: |
de 64 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.94 kb |
Vizualizat: |
de 64 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea 
Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 07 Oct 2025 06:52:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 1098 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 06 Oct 2025 19:20:13 Titlul subiectului: |
222525 |
|
Vom scăpa atunci când statul va face angajări pe competențe nu pe grade de rudenie, poziții în partid...sau pentru voturi.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 08:18:09 Titlul subiectului: |
222526 |
|
Un articol din Club Feroviar despre starea locomotivelor de la Depoul Bucuresti, se gaseste aici
Citat: | EXCLUSIV Locomotivele din Depoul București Călători, la pământ. 90% au reparațiile expirate
Parcul de locomotive din Depoul București Călători al operatorului feroviar de stat este într-o stare deplorabilă. Peste 90% dintre ele sunt scadente la diverse tipuri de reparații care trebuie executate periodic. Noroc cu noile locomotive modernizate la Softronic Craiova.
Club Feroviar a prezentat ieri cum o locomotivă a CFR Călători nereparată de 13 ani a promovat un incident feroviar la Turceni. Concret, regulatorul de frână al locomotivei s-a desprins și a lovit dalele pietonale dintre firele căii. Locomotiva în cauză, EC 53, aparținea de Depoul Pitești – SELC Craiova, de unde era și mecanicul care a condus-o.
După ce am publicat acest articol, realizat pe baza unui Raport al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), am vrut să vedem care este situația la cel mai mare depou de locomotive din țară – București Călători. Am discutat cu angajați de acolo, care, sub protecția anonimatului, ne-au prezentat o situație deloc îmbucurătoare.
Potrivit Ordinului nr. 1141 din 2019, așa cum este el prezentat pe site-ul Autorității Feroviare Române (AFER), prin reparație planificată (RR, RG, RK) se înțelege procesul tehnologic efectuat în societăți comerciale reparatoare, autorizate în acest scop (entitatea responsabilă cu întreținerea) cu ridicarea de pe osii, având drept scop depistarea și remedierea defectelor care conduc la o stare de funcționare necorespunzătoare sau la o stare de defectare (uzuri și jocuri peste limitele admise, dereglări, valori ale parametrilor de funcționare care nu se încadrează în limitele prescrise).
Dezastru, cu mici excepții
Ei bine, peste 90% din locomotivele care aparțin de Depoul București Călători au perioada scadentă la reparații de tip RR sau RG expirată.
Excepție fac cele două locomotive Phoenix și alte două-trei locomotive electrice. Locomotivele Phoenix sunt locomotive electrice românești de tip LE 5100 kW. Sunt primele locomotive electrice nou construite în România, la Softronic Craiova, cu reglaj pe joasă tensiune și choppere pentru acționarea motoarelor de curent continuu.
La locomotivele de tip PUMA expiră reparațiile anul acesta, respectiv anul viitor. La locomotiva EA 302 reparațiile expiră și ele în luna decembrie a acestui an.
Proiectul PUMA (acronimul de la Platformă Unică de Modernizare a Automotoarelor/locomotivelor) a fost dezvoltat de Promat Craiova, în parteneriat cu compania ABB, care a furnizat echipamentele de tracțiune și control electronic. Aceste locomotive sunt de tip LE 5100 kW (seria 5100) modernizate.
Situație gravă la locomotivele GM
Situația este și mai gravă la locomotivele de tip GM: în afară de maximum patru dintre ele, toate au reparațiile expirate.
Locomotivele GM sunt diesel-electrice de tip DE 2100 CP, proiectate la Electroputere Craiova și construite sub licență Electro-Motive Division (EMD) – General Motors din SUA. Unele locomotive GM sunt ”trase la gard” și de patru-cinci ani, din lipsă de bani, de piese, sau de interes.
Noroc cu noile LEMA de la Softronic
Dacă privim în ansamblu parcul de locomotive de la acest depou, atât cele elecrice, cât și GM, unele dintre ele nu au mai făcut reparații de tip RR, RG sau RK de pe vremea când încă funcționa Electroputere Craiova, adică de aproape două decenii. În ceea ce privește locomotivele diesel-hidraulice (LDH) folosite pentru activitatea de manevră în depou, toate au reparațiile expirate. Acestea au început să fie înlocuite treptat cu locomotive de manevră pe baterii, transfomate din vechile LDH la SCRL Brașov, pe baza unui proiect dezvoltat de INDA Craiova. Două astfel de locomotive sunt deja în serviciu la Depoul București Călători. Depou care a ajuns să se bazeze preponderent pe noile locomotive LEMA modernizate la Softronic Craiova și care sunt ultilizate la maximum la tracțiunea trenurilor operatorului feroviar de stat. Până acum au fost livrate către acest depou 10 locomotive LEMA.
LEMA 001 zace de ani buni în bălării
Și, pentru că tot am ajuns la capitolul LEMA, să mai amintim încă o dată și de locomotiva LEMA 001, care zace în bălării în același depou.
Locomotiva Softronic LEMA 001 a fost livrată către CFR Călători în anul 2010. Apoi, pe 4 iulie 2014 s-a pus în circulație primul tren care circula cu viteza de 160 km/oră pe Magistrala 800 București-Constanța, recent modernizată cu peste un miliard de euro. Garnitura a fost tractată de această locomotivă. Practic, era cel mai nou mijloc de tracțiune din parcul SNTFC CFR Călători la vremea respectivă.
Operatorul feroviar de stat a lansat anul acesta două licitații pentru repararea ei, însă prețul oferit a fost mult prea mic și procedurile au fost anulate din lipsă de ofertanți. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|