Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Oct/2025
Mesaje: 11042
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Oct 2025 10:29:50    Titlul subiectului: 222570

Vad ca sunt multe stiri legate de situatia financiara dezastroasa a CFR-ului. Eu mai intreb o chestie. Ce mai cauta in functie directorul CFR Calatori, Traian Preoteasa ? De ce nu este destituit ? Bolojan a spus despre performanta. Deci......au fost vorbe in vant ? Articolul se gaseste in Club Feroviar

Citat:
Ce îi sfătuiesc sindicatele pe mecanici să facă dacă rămâne CFR Călători fără bani de salarii

Comitetul Director al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a adoptat marți o serie de hotărâri care-i vizează pe mecanicii de locomotivă de la CFR Călători. Practic, mecanicii sunt sfătuiți cum să procedeze dacă în lunile noiembrie și decembrie va rămăne CFR Călători fără bani de salarii. O altă situație luată în calcul este cea în care trenurile nu vor mai primi acces pe rețeaua națională, din cauza datoriilor acumulate la plata Tarifului pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI). De asemenea, sindicaliștii se pregătesc de mitinguri de protest, grevă de avertisment sau chiar grevă generală.

În ședința Comitetului Director al federației a fost discutată situația sporurilor conducere simplificată, pentru condiții periculoase și nocive ale mecanicilor de drum (mecanic de locomotivă și automotor I), care au fost ”diminuate abuziv, ilegal și netemeinic de către angajator (CFR Călători – n.red.), fără respectarea CCM în vigoare, a instrucțiunilor în vigoare și a regulamentelor, precum și respectarea Decretului Lege 98/1990”.

Un alt punct aflat pe ordinea de zi a ședinței a vizat participarea FSTFR la mitingul de protest organizat de confederațiile sindicale reprezentative CSN Meridian, CNS Cartel Alfa, CSDR și CNSLR-Frăția la sfârșitul lunii octombrie. De asemenea, s-a votat în unanimitate și participarea la o eventuală grevă de avertisment la nivel național sau chiar a uneia generale, organizate de confederațiile menționate.

La începutul lunii august, confederațiile sindicale reprezentative au stabilit un set de revendicări comune și strângerea de semnături pentru declanșarea grevei generale. Acum, membrii Comitetului Director al FSTFR au votat în unanimitate participarea la greva de avertisment și la greva generală organizate de cele patru confederații sindicale reprezentative la nivel național și/sau organizate de CSN Meridian împotriva practicilor Guvernului de distrugere a sistemului feroviar românesc.

Suspendarea circulației trenurilor, prilej pentru efectuarea zilelor de concediu
În ședința sindicală au fost analizate și consecințele pe care le va avea, dacă se va materializa, notificarea CFR SA privind suspendarea traselor trenurilor CFR Călători din cauza restanțelor acumulate la plata TUI, pe care a prezentat-o în premieră Club Feroviar.

”Sunt multe zile de concediu de odihnă rămase restante la funcția de mecanic de locomotivă și, de asemenea, multe ore suplimentare. Dacă CFR SA și/sau Electrificare CFR SA vor suspenda circulația trenurilor, mecanicii de locomotivă ai CFR Călători vor trebui plătiți cu salariul întreg, pentru că astfel se vor compensa toate orele suplimentare și se vor lua toate zilele de concediu de odihnă restante. Dar nu este rezolvată problema la celelalte funcții”, se arată în procesul-verbal al ședinței, pe care l-am consultat.

Trenuri anulate din cauza ”măsurilor greșite ale managementului CFR Călători”

Sindicaliștii au criticat ”măsurile greșite ale managementului CFR Călători de anulare în anul 2025 a 320 de trenuri cu circulație zilnică și de renunțare la acestea și în noul mers de tren din 2026 pe motiv că sunt nerentabile”.

Ei susțin că începând cu noul Mers al Trenurilor, care va intra în vigoare pe 14 decembrie, trenurile anulate de CFR Călători se vor dovedi a fi foarte rentabile pentru operatorii privați, ”pentru că atunci se vor găsi bani de subvenție pentru trenurile luate de la CFR Călători cu acceptul managementului companiei”.

CFR Călători fără bani de salarii în lunile noiembrie și decembrie

În atenția sindicaliștilor din conducerea FSTFR s-a aflat și recenta rectificare bugetară operată de Guvernul României, prin care s-a luat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii suma de aproape două miliarde de lei, fapt ce a făcut ca sistemul feroviar să se blocheze. ”S-a ajuns la lucrul pe caiet cu CFR Călători, prin subcompensarea și plata parțială a facilităților de călătorie, deși exista Ordonanța Trenuleț care obliga Guvernul României ca în anul 2025 să asigure pentru CFR Călători compensația din anul 2024 actualizată cu rata inflației, ceea ce corespundea întru totul Regulamentului European”, susțin liderii sindicali.

Rodrigo Maxim declarase anterior că Guvernul a lăsat fără salarii pe perioada sărbătorilor de iarnă, în noiembrie și decembrie 2025, circa 36.000 de salariați. Mai exact, liderul sindical susținea că pentru ultimele două luni din acest an nu mai sunt bani de salarii la societățile și companiile feroviare de stat.

”Mecanicii de locomotivă să se declare inapți”

”S-a supus la vot și s-a votat în unanimitate ca mecanicii de locomotivă aparținând CFR Călători, în momentul în care nu-și primesc salariile conform CCM să se prezinte la muncă, să întocmească raport de eveniment în care să menționeze că sunt inapți din cauza problemelor ce le creează lipsa salariilor la termenele prevăzute de CCM în vigoare, pentru a nu pune în pericol siguranța circulației și pentru a nu produce evenimente feroviare în baza cărora ulterior să li se desfacă contractele individuale de muncă, ținând cont că directorul general domnul Traian Preoteasa are astfel de obiceiuri”, se mai arată în documentul citat.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pagina 10 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community