Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul de noapte in Cluj-Napoca

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
iridium



Data înscrierii: 05/Oct/2025
Ultima vizita: 06/Noi/2025
Mesaje: 9

MesajTrimis: Sâm 01 Noi 2025 22:05:32    Titlul subiectului: Transportul de noapte in Cluj-Napoca 222738

Din ce se vede, se urmareste punerea pe butuci a transportului de noapte din Cluj. Pe langa ca traseele si interconectarea sunt gandite aiurea, programele de circulatie s-au tot diminuat. Initial circulau pana la 2:30, apoi au fost reduse (din lipsa de calatori!) pana la 1:30, iar din vara au fost decapitate liniile 5N si 54N, ultimele plecari se fac la 23:50.
Se mai poate vorbi de transport de noapte in conditiile astea?

Transportul de noapte este implicit neprofitabil in orice metropola care ofera acest serviciu. Numai directorul IJTL/RATUC/CTP Cluj asteapta profit din orice exploatare. Un transport de noapte profitabil pentru director ar fi probabil cel in care vehiculul e ticsit iar soferul sta pe scari. Sa-i spuna cineva ca nu exista asa ceva.

In San Francisco, oras de marime dubla ca si Clujul, cu o vasta retea de troleibuze, tramvaie, autobuze, metrou, transportul de noapte este perfect pus la punct. Trasee inelare si axiale fac posibila ajungerea in orice zona a orasului. Troleibuzele circula la 20-30 de minute noaptea, au putini calatori uneori niciun calator, dar serviciul este oferit permanent. Asa se dezvolta un oras in care chiar si nevoile ocazionale sunt servite de municipalitate.

Zona Haga din Olanda, este un alt exemplu de oras mic si zona lui metropolitana, deservit de o vasta retea de tramvaie.

La Cluj, in loc sa se optimizeze si sa se extinda acest serviciu pentru a acoperi zone cat mai vaste ale orasului (Buna Ziua, Dambu Rotund, Piata 1 Mai) cu mijloace de transport electrice si ieftine, tendinta este exact pe dos, de a suprima acest tip de transport. Directorul CTP se plange ca trebuie sa dea spor de noapte conducatorilor auto. Nu cred ca cei 6 soferi care primesc spor, falimenteaza compania. Sa fim seriosi, astea-s povesti.

_________________
The catcher in the rye
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 02/Noi/2025
Mesaje: 265
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2025 13:13:39    Titlul subiectului: 222739

Din pacate de la Aeroport dupa 23.50 ramane numai taxiul. Au diminuat si programul la A1E. Singura problema e ca sunt mai multe avioane noaptea, dupa ora asta. E fain sa platesti taxi de la Aeroport. In loc sa promoveze transportul de noapte, mai bine scoate, ca nu e profitabil. Dar na. Sa lasi acasa masina, sa folosesti transportul in comun.
Teoretic scopul CTP nu ar trebui sa fie neaparat profitul, dar la noi e mandrie ca e pe profit, mai bine platesc oamenii pe transport alternativ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Noi/2025
Mesaje: 11072
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2025 19:36:01    Titlul subiectului: 222741

De ce nu sincronizeaza programul cu orarul de zbor ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iridium



Data înscrierii: 05/Oct/2025
Ultima vizita: 06/Noi/2025
Mesaje: 9

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2025 20:12:52    Titlul subiectului: 222743

In primul rand ar trebui trasa linia de troleibuz in fata aeroportului si scurtat traseul de noapte pana la Aeroport. Daca te asteapta transportul in comun in fata aeroportului noaptea si te duce acasa, il vei prefera. Costurile lucrarii sunt mici. Dar daca tre' sa tragi trolere si bagaje mari 100 de metri pe trotuar, nu mai e asa de atractiv.

In al doilea rand, ar fi oportun de testat o linie de noapte 6N Aeroport - Manastur. Manasturul e cel mai distant cartier de Aeroport si totodata cel mai mare cartier al Clujului (150k). Deci probabilitate mai mare sa fie preferat in detrimentul taxi. Plus ca ar prelua si traficul intre centru si cele 2 cartiere pe care le leaga.

Dezvoltarea transportului se face plecand de la date de trafic, nu de la cineva care deseneaza trasee pe harta. Plecand de la date vii si testezi trasee, apoi ajustezi, elimini, adaugi.

Trebuie si o politica de marketing si de comunicare corespunzatoare. In primul an de la lansarea unui traseu de noapte il subventionezi integral, il faci gratuit, sa vezi ce potential are. Si-atunci lumea o sa-l foloseasca, iar tu poti face masuratori obiective de trafic.

Ideea e ca astia nu vor sa faca nimic. Inertie maxima.

_________________
The catcher in the rye
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iridium



Data înscrierii: 05/Oct/2025
Ultima vizita: 06/Noi/2025
Mesaje: 9

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2025 20:27:34    Titlul subiectului: 222744

Primele date pe care trebuie sa le analizezi in absenta oricaror alte date obiective, survin din sondaje statistice facute ca lumea. Trimis echipe de operatori de interviu in aeroport, la Plecari (nu la Sosiri, ca lumea se grabeste) si testate proportiile de calatori care vin din cluj, din ce cartiere vin, testata atractivitatea serviciului, testata perceptia asupra preturilor la taximetrie etc. Asigurat un volum adecvat de sampling.

Asta e prima etapa. Care inerent va produce date biasate, pentru ca lumea va considera ca serviciul este binevenit chiar daca nu il va folosi in mod activ.
Dar plecand de aici ai niste proportii estimate, pe care chiar daca le injumatatesti, iti poti face o idee despre un trafic minimal.
De la asta pleci.

_________________
The catcher in the rye
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Noi/2025
Mesaje: 11072
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Noi 2025 10:10:19    Titlul subiectului: 222745

Ar trebui ca cei de la CTP sa citeasca aceste postari, poate invata si ei meserie.....
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community