 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Vin 23 Iul 2010 08:22:53 Titlul subiectului: |
130565 |
|
Intrebare: poate fi prelungita linia la Dristor 2 astfel incat sa continue cu inelara sud pe deasupra actualei M1? Acesta e raportul corect de adancime, Dristor 1 sub Dristor 2, nu?
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Iul 2010 08:51:53 Titlul subiectului: |
130567 |
|
Da, D1 este sub D2, insa nu este nevoie de prelungire, va fi un Dristor3....Altfel nu vad cum s-ar circulara daca prelungim si mai mult M1, si asa a prelungit-o Ceausescu mai mult decat trebuia si dintr-o magistrala E-V a devenit struto-camila..Singura solutie sa se circule continuu dincolo de D2 ar fi sa se schimbe circulatia pe actuala M1, sa se limiteze la Crangasi sau GdN. Dar inteleg ca o inelara continua iese din discutie..
Insa hai sa ne gandim. D2 are peron central. Daca se va prelungi actuala M1 dincolo de D2 (presupunem ca tehnic se poate..) va fi sacrificata actuala legatura pietonala cu D1. Atunci cum se va mai asigura o noua legatura, dat fiind ca D2 nu are vestibul deasupra peronului si este destul de aproape de suprafata ? Ar trebui refacuta complet statia, cel putin in acel capat, spre D1.
Si oricum, chiar daca vorbim de o inelara "perfecta", care se inchide in acelasi loc de unde pleaca, tot trebuie doua capete (chiar situate in acelasi loc), pentru este foarte greu sa se circule continuu, in cerc...
Problema este daca este spatiu suficient pentru D3.
rosetti61 a scris: | Din plan se vede ca M4 va ajunge la Izvor si nu la Hasdeu, trecand apoi pe la Cosbuc si Filaret |
Chiar daca M4 are traseul schimbat si apare un Izvor 2 ar trebui sa luam cu rezerve acest plan, in afara de prelungirea M6 (devenita M7) Rahovei-Colentina dincolo de granitele Bucurestiului, in afara de prelungirea M4 spre Sarulesti (obiectul PUZ-ului) , in rest seamana aproape ca 2 picaturi de apa cu acest plan, vehiculat acum ceva vreme...
Totusi, o singura statie de la GdN la Izvor ?
Mai observ o legatura cu magistrala spre Otopeni prin nordul orasului, probabil "varianta de rezerva " pentru legatura aeroport-gara in cazul in care daca M6 Otopeni nu se va desprinde din M4, ci va ajunge la Victoriei...
De ce trebuie sa luam planul publicat pe pagina anterioara cu rezerve...
1. are cel putin o ciudatenie...Inelara nu trece pe la Lujerului, ci pe langa...Oare pe unde ?
2. M5 ajunge inca in Ghencea, ori, dupa cum stim, cel putin in prima faza pleaca doar de la Raul Doamnei si tare imi este teama ca bucla a cazut definitiv (aici sunt 2 intersectii M5-inelara).
Si traseul inelarei vad ca se schimba, nu se mai intoarce spre oras pe sub 1Mai ca sa vina spre Alexandriei pe sub Antiaeriana, ci merge drept de la terminarea strazii Brasov. Probabil este legat de strapungerea care se intentioneaza sa se faca acolo...
In rest....planuri sa fie, ca de facut nu se face nimic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.39 kb |
Vizualizat: |
de 14636 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
BIGRED1984

Data înscrierii: 27/Iun/2007 Ultima vizita: 07/Sep/2016 Mesaje: 67 Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)
|
Trimis: Vin 23 Iul 2010 22:42:57 Titlul subiectului: |
130609 |
|
In partea de sud mi se pare total aiurea inelara, oricat as vrea eu mai multe statii in sud , dupa harta ai 1 statie fix in mijlocul lacului Vacaresti (?!!!?) si una la Pod Vitan, statii inutile cat timp nu se dezvolta zona.
_________________ In me the WishMaster |
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 16/Iun/2025 Mesaje: 1203 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 23 Iul 2010 23:07:12 Titlul subiectului: |
130614 |
|
O varianta de pentru semiinelul de sud ar fi ca de pe Drumul Gazarului, la intersectia cu Straja linia sa se incadreze pe sub Straja, Huedin, partial sub Uioara apoi pe sub Luica (pe acest segment statie ar fi la Huedin intersectie cu Resita), cu statie ori intre Brancoveanu si Obregia (iesiri in cele doua directii), fie la Obregia, in continuare urmand traseul lui 102 - Aparatorii Patriei 2, Oltenitei, Vitan Pod, Dristor 3. Astfel se evita traseul inutil pe sub Lacul Vacaresti. Daca se doreste varianta pe de harta, atunci de ce nu urmeaza soseaua Oltenitei pana la intersectia cu Vitan-Barzezti? Celelalte statii din sud, dinspre Rahova nu pot fi decat la Piata Ferentari si urmatoarea la Giurgiului (Toporasi/Dr Gazarului, depinde cum negociaza intrarea pe acolo). Pana atunci macar sa le vedem pe astea radiale terminate.
Cand se va face (semi)inelara, probabil in 2050, ma gandeam la un proiect de anvergura cu sectionarea actualei M1 la Crangasi, trimiterea ei in Giulesti si mai departe in Chitila si lipirea seminelarei spre Gara de Nord. Daca nu va fi posibil asa ceva probabil se va construi un nou semiinel de nord pe la Arcul de Triumf, Aviatorilor, Floreasca, Lacul Tei, Dna Ghica, Fundeni, Nicolae Grigorescu. Poate in 2060 se va gasi cineva care sa exploateze eficient liniile CF existente.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Iul 2010 13:25:18 Titlul subiectului: |
130632 |
|
Mergem mai departe cu Inelara - o noua viziune, partea a II a. Cateva mici comentarii : Asa cum am mai spus, statia Crangasi pentru M 1 si Inelară eu o vad separată in 2 statii distincte. Si acum exista loc pentru asa ceva acolo.
Cred ca exista si o solutie tehnica pentru a strecura cele 2 linii ( Inelara + M 1) pe sub Calea Crangasi. Nu este rolul acestei prezentari pentru asa ceva.
Sectiunea aceasta a inelarei se opreste la statia Aviatorilor unde va avea legatura evident cu M 2.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.49 kb |
Vizualizat: |
de 14438 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 31 Iul 2010 15:52:05 Titlul subiectului: |
131017 |
|
Continuam cu Inelara - o noua viziune - partea a III - a. In aceasta sectiune traseul face legatura intre Piata Aviatorilor si sos Fundeni colt cu sos Colentina. Aceasta portiune de traseu are 2 puncte sensibile - in cartierul de case a Cartierului Tei si cartierul de case din zona Plumbuita. Daca in primul caz se poate gasi un traseu acceptabil pe sub o stada ( de exemplu pe sub str Turnul Eiffel ) si o rezolvare "in interesul ambelor parti" a cladirii din detaliu, in cartierul Plumbuita ( detaliul B ) va trebui subtraversat cartierul pe un traseu aleator fata de schema stradala. Sunt convins ca la nivelul anilor 20_ _ se va gasi o formula fericita si in acest caz.
Actuala sectiune se termina la intersectia strazilor Gherghitei / Fundeni / Colentina cu o statie care evident va face legatura cu statia echivalenta de pe magistrala M 7.
Astept in continuare critici la traseul propus de mine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.08 kb |
Vizualizat: |
de 14262 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93 kb |
Vizualizat: |
de 14262 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.62 kb |
Vizualizat: |
de 14262 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
weeping eye

Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Aug 2010 17:16:07 Titlul subiectului: |
131075 |
|
Desi cam tarzior fata de momentul postarii lui Andrei11 (20 iunie), as vrea o lamurire referitoare motivul alegerii tipului de statie pentru capatul inelarei ca statie suprapusa cu peroane laterale.
Tinand cont de zona in care s-a propus amplasarea acestei statii (si anume in camp deschis), nu vad de ce nu poate fi o constructie supraterana, pe un singur nivel - mult mai ieftina. Chiar si subterana si tot nu vad nevoia etajarii, varianta de "imbratisare" gen Basarab mi se pare foarte practica si dispare problema forfotei pe scari pentru a alerga de la un tren la altul.
Pot spune ca si rebrusarea o gasesc inutila avand in vedere ca vorbim de un inel (deci un traseu continuu). Si mai e un dezavantaj - un calator in tranzit prin "statia capat" va fi obligat intotdeauna sa schimbe trenul. O statie cu 4 linii, cu peroane intre liniile 1-2 si 3-4 ar putea foarte bine sa joace rolul unui "capat" in ideea ca un tren poate stationa ceva mai mult dupa care sa continue mersul in aceeasi directie. In cazul unei stationari indelungate, trenul ar putea fi tras pe o linie de garare in prelungirea liniilor exterioare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
6.42 kb |
Vizualizat: |
de 14142 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Aug 2010 19:25:51 Titlul subiectului: |
131078 |
|
Inelara nu poate avea un traseu continuu din simplul motiv ca - daca ar fi continuu - nu ar putea sa regleze intarzierile care apar inevitabil pe traseu. O inelara continua ar acumula intarzieri la fiecare tura completa si ar da peste cap tot programul de circulatie. De aceea inelara trebuie "rupta" intr-un punct. Punctul de ruptura trebuie sa aiba neaparat si un triaj cu linii de stocaj pentru compensarea intarzierilor.
Capul de traseu cu peron dreapta / suprapus are un avantaj cert, si anume :
1) Asigura liniile de stocaj in reglarea intarzierilor mari
2) Asigura reglarea intarzierilor "curente" - la fiecare tura
3) Nu se intersecteaza sub nici o forma fluxurile de calatori. In cazul capului de linie cu directii opuse sunt numai 2 fluxuri de calatori si anume peronul 1 calatorii coboara de la superior la inferior iar in cazul peronului 2 calatorii urca de la inferior la superior. Alte fluxuri nu sunt - evident in afara celor care vor sa iasa.
Repet, aceste 2 fluxuri nu se intersecteaza. Pot fi prevazute foarte multe scari rulante - 10 - 15 scari pe fiecare parte,(2 scari / vagon tren) deci s-ar evita aglomeratia.
Capul inelarei poate fi si in orice alt punct al inelarei, cu o conditie insa - trebuie sa existe un spatiu relativ mare si lat de vreo 500 metri. Evident ca mai exista variante.
Campul pe care l-am ales in cativa ani se poate transforma intr-un bulevard gen "Stefan cel Mare / Mihai Bravu", deci o statie de metrou poate fi utila acolo.
Statiile suprapuse cu peron central / cap de linie au dezavantajul ca se intersecteaza fluxurile de calatori.
Inaltimea statiei nu trebuie sa fie asa de mare, o inaltime de numai 3 metri a peronului inferior ar fi suficienta ( ceva gen Gara de Nord 2)
|
|
Sus |
|
 |
ByOnu

Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Aug 2010 20:40:34 Titlul subiectului: |
131084 |
|
Deci o sa arate cam asa? (atasament 1) Gen Basarab?
Daca nu, de ce? Eu cred ca cea atasata de mine este cea mai buna solutie, calatorii care vor sa-si continue cursa fiind nevoiti doar sa coboare si sa urce in cealalta garnitura fara a folosii scari etc.
Deasemenea, ar fi interesant sa fie ceva gen ... (atasament 2).
Sau ar putea face o statie de metrou moderna, cu centre comerciale (stiu ca spun bazaconii) intre cele doua capete de linie...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.17 kb |
Vizualizat: |
de 14098 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
828 biși |
Vizualizat: |
de 14098 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Aug 2010 20:49:16 Titlul subiectului: |
131086 |
|
Nu va mai faceti atatea iluzii cu 'inelara'.
Atata vreme cat nu vom avea niste radiale 'puternice' (M2:N-S, M3:NV-SE, M5:E-V, M7:SV-NE) care sa strabata centrul (downtown) inelara nu prezinta nici o prioritate (e un fel de a te invarti in jurul cozii, ocolind adevaratele directii de transport).
Pana atunci niste linii LRT gen 41 sunt absolut suficiente si mult mai economice.
Na ca am zis-o si p'asta!
(desi nu vroiam sa ma bag pe topicul asta 'science fiction'!)
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Aug 2010 21:01:41 Titlul subiectului: |
131160 |
|
Poza nr 1 este echivalenta cu cea a peroanelor laterale suprapuse. Daca exista destul spatiu in latime se poate adopta varianta. Evident ca trebuie si cei aproximativ 500 metri in lungime.
Poza nr 2 este gresita din start, in situatia cea mai defavorabila calatorii ar trebui sa parcurga 250 metri pentru a ajunge la celalalt metrou. Sa presupunem ca vine un metrou full dintr-o parte si toata lumea vrea sa-si continue calatoria cu celalalt metrou. Teoretic, daca ar fi sa-si pastreze vagonul, fiecare calator va trebui sa parcurga 125 metri. Practic vor fi cei "norocosi" care vor cobori din primul vagon si se vor duce in ultimul vagon al noului metrou - care vor avea de percurs distanta cea mai scurta ( 1 metru) si "ghinionistii" care vor trebui sa parcurga distanta dintre ultimul vagon cu care au venit si primul vagon al metroului cu care-si continua calatoria, deci 249 metri. Facand media rezulta ca un calator "teoretic" va trebui sa parcurga 125 metri pentru a ajunge in cel de-al doilea metrou.
Asadar poza 2 este gresita din start.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
13.05 kb |
Vizualizat: |
de 14004 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.36 kb |
Vizualizat: |
de 14004 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 16/Iun/2025 Mesaje: 1203 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 03 Aug 2010 22:11:36 Titlul subiectului: |
131164 |
|
Pana cand or sa faca inelara mai e si pana atunci trebuie gandite radialele, Nodul de la Piata Unirii poate suporta inca doua linii, cu statii diferite. Cele doua linii in cauza ar fi M7 din studii si o alta linie Ghencea-Pantelimon via Alba Iulia ori variantele acestora: Alexandria-Pantelimon si Ghencea Voluntari. Sub parc una din statii din start este sub celelalte. Amplasamente se pot gasi oriunde in areal: fie pe lateralul pietei pe partea cu Mitropolia, fie la Sf. Vineri si Bd Unirii vizavi de magazin. Intr-unul din amplasamente se poate realiza statie dubla pentru ambele linii (tip normal, Eroilor. sau Basarab).
Cu mult discutata M5 probabil ca se va da startul pentru viitoarele magistrale. Nu mai zic de "mareata" M4 pe care se tot chinuie s-o prelungeasca.
Un numar maxim de 10 linii de metrou va fi satisfacator pentru cererea de transport, plus linii de TER (doua linii-pilot exista deja, si se pare ca T2 Gara de Nord-Gara Obor are succes, deoarece s-a mai introdus o oprire pe traseu, urmeaza ca la cererea calatorilor sa se mai faca statii la Pipera si Voluntari, cand va fi cazul).
M2 cine stie cand va fi prelungit in Pipera, pana aproape de lac.
Dupa ce se vor fi realizat un procent din aceste linii, se va trece la legarea lor cu o inelara.
Configuratii ideale de statie de capat a inelarei sunt cele din primele doua schite.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Aug 2010 22:30:05 Titlul subiectului: |
131167 |
|
Din 'socotelile' mele, facute prin comparatie cu orase europene similare Bucurestilor, o retea de metrou de cca 120km (practic dublul celei existente) ar fi arhi-indestulatoare pentru etapa actuala si de medie perspectiva.
Problema si veche si actuala e ca toata lumea ar impinge metroul spre periferie, in loc sa-l indese in centru, unde este locul oricarui metrou.
La periferie trebuie altceva, adecvat locului si traficului (LRT, Tramvai, Tram-train).
Din pacate nici TER-ul nu e o solutie viabila, nici economic, nici functional pt Capitala noastra draga...
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Aug 2010 19:29:43 Titlul subiectului: |
131260 |
|
Si daca un PUZ este doar un PUZ si nimic mai mult, de ce costa o tona de bani ? Uite, PUZ - ul meu cu inelara "mea" nu costa nici un ban. Vreti sa va fac detalii de executie pentru inelara ? Daca o sa am timp o sa incerc asa ceva, dar numai pentru 400 de metri de inelara, nu mai mult.
Ori PUZ - ul asta e o bataie de joc, si cine are chef poate sa faca ce-i trece prin cap - si sa mai ia si o gramada de bani pe el - cu tot cu "studiile de fezabilitate", ori respectivul s-a gandit la ceva.
Solutia de venire a lui M 6 de la Otopeni si STOP la Victoriei este o greseala colosala - adica aduci lumea intr-un loc fara de interes si îi lasi acolo ? "Fratilor, descurcati-va in mijlocul desertului". Ce face calatorul cu sau fara bagaje la Victoriei - ca nici tramvaiul 34 nu poate sa-l ia ! Se suie in celalalte metrouri ! Dupa logica asta hai sa reinfiintam defuncta M 3 si sa facem schimbul de calatori la GdN 1. Sau M 2 la Unirii sa rupem magistrala in doua.
Nu incalc cu nimic respectul fata de profesia fiecaruia din noi, dar uite asa, de amorul artei, daca ma fortez eu sa "strecor" M 6 pe deasupra lui M 1 si pe sub pasaj, ce, nu - mi iese ?
Evident, cu deranjul de rigoare, dar imi iese. Inaltime are destula.
Si inca odata - si cu tot respectul, dar cred subway guru ca in privinta adancimilor magistralei M 1 de la Victoriei la Gara te inseli. La Victoriei M 1 (cota sinei) este pe undeva pe la minus 13 metri - poate chiar si mai jos - iar la gara este pe undeva pe la minus 9 metri. Intre cele 2 statii sa nu-mi spui mie ca trenul ajunge pe undeva pe la minus 3 metri, ca nu cred.
Iar pe sectiunea comuna pe la Buzesti - daca actualul planseu si actulaii pereti nu rezista /' nu au fost calculati, tot asa, de amorul artei, mai fac unii - si pereti si inca un planseu care sa reziste. spatiu am destul, si pe latime si pe adancime, precum am spus M 1 de la minus 13 m la Victoriei la minus 9 metri la Gara nu cred ca ajunge si la minus 3 metri.
Evident ca o sa-mi sariti in cap ca nu este economic, ca este o prostie etc, dar daca necesitatile o cer M 6 poate sa se strecoare pe la Victoriei si poate sa conventuiasca si cu M 1. Evident, cu costuri, dar se poate.
PS - Catre inginerii constructori. Chiar este asa de greu sa se lege statia de tramvai din subteran de la Victoriei cu metroul sau nu se vrea de fapt lucrul acesta ?
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Aug 2010 20:04:48 Titlul subiectului: |
131265 |
|
Inelara ta daca nu costa nici un ban, atunci tot atatia bani valoreaza!
Cand ai avut dreptate, am fost primul care sa spun ca ai dreptate, dar cand evident nu ai, da-mi voie sa-ti spun ca gresesti!
Si chiar daca nu-mi dai voie, tot am sa ti-o spun!
Mi-e mai drag adevarul...
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 15:02:54 Titlul subiectului: |
131401 |
|
1) Evident ca ai dreptate
2) Evident ca inelara mea - pe care o s-o mai suportati cateva saptamani - nu valoreaza doi bani, fiind o fantezie.
3) "Nenea" sau "Tanti" care a intocmit PUZ-ul postat de Sam - spre deosebire de mine - este un sarlatan pentru ca acel PUZ - venind evident dupa un studiu de fezabilitate - a costat ceva bani.
Aici apare o contradictie, si anume daca unii fac PUZ - uri fanteziste pe bani multi, nu inteleg cum sunt acceptate aceste PUZ - uri.
Asadar acea statie de metrou de la Matache nu poate duce si veni de nicaieri pentru ca nu are nici unde sa se duca nici unde sa vina, fiind imposibil sa coexiste un traseu cu M 1 pana la Victoriei.
Unde si cine are dreptate ? ( Intre tine si cel ce a facut PUZ-ul, evident, scoate-ma pe mine din ecuatie.)
Inelara - o noua viziune partea a - IV - a. Dupa ce am scapat de nordul Capitalei cu lacuri, balti si zone pustii (asta ca sa evit intrebari de genul ce cauta Inelara pe sub lacuri si cui foloseste pe traseul ales de mine), ne indreptam usor spre cartierul Balta Alba. Observatii nu prea sunt, una singura - sub str Bariera Vergului / b-dul Burebista M 1 si Inelara nu se intalnesc, ele urmand sa faca jonctiunea la statia Republica.
Pentru saptamana aceasta cam atat. Pentru cei care nu-i intereseaza subiectul, pot sa va spun ca in total povestea mea are 7 episoade, in ultimul voi posta si intrega inelara.
PS: In episodul anterior, dupa ce iese de pe str Ceaikovski, traseul intalneste o cladire de 4 etaje. Daca n-ati inteles ideea mea, o sa o spun mai explicit, se propune demolarea ei
Descriere: |
Inelara o noua versiune episodul IV |
|
Mărime fișier: |
104.83 kb |
Vizualizat: |
de 13662 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 15:46:33 Titlul subiectului: 7011 |
131405 |
|
andrei11 a scris: | Solutia de venire a lui M 6 de la Otopeni si STOP la Victoriei este o greseala colosala - adica aduci lumea intr-un loc fara de interes si îi lasi acolo ? | Cred ca este mai bine sa aduci un metrou intr-un nod cum este Victoriei de unde oamenii sa se poate indrepta mai usor spre cartierele unde locuiesc decat sa ii lasi la GdN unde nu au decat o singura magistrala (hai, una si un pic din a doua, cu vagi perspective de prelungire). De la Victoriei la GdN se poate ajunge, solutii sunt, pacat ca nu s-a prelungit bd Duca pana in Victoriei si s-au construit acele blocuri in anii 70 care blocheaza orice sansa de prelungire in viitor...Ce faci daca aduci lumea la GdN2, statie care nici macar nu are un acces propriu in zona peroanelor, accesul actual fiind o adaptare a fostului acces de la M1 ?? Nu se vor trambala cu bagajele pe culoarele intortocheate de acolo? Ce distanta vor parcurge de la tren pana ajung pe peronul de la GdN2 ? Mai sunt si trepte acolo pe coridoarele alea, nu stiu de ce s-au facut.
Gandeste-te daca se adopta solutia cu M4, vii de la aeroport si trebuie sa faci 2 schimbari in majoritatea cazurilor daca vrei sa ajungi intr-un cartier de pe M2 sau M3. Este adevarat ca vorbim aici numai de bucuresteni, dar nici cei din tara care vin cu trenul nu au un traseu mai fericit, asa cum am aratat mai sus.
Singura solutie viabila este aducerea M6 la GdN printr-un traseu de adancime care sa subtraverseze cladiri si o statie noua cu legaturi facile catre peroanele CFR si sa lasam M4 sa se dezvolte cf planului spre sud, fara legatura cu aeroportul. Altfel frectie la picior de lemn cu GDN2. Mi se pare cea mai prost proiectata statie. Sa fie exact sub peroanele CFR si sa nu aiba un acces facil in incinta garii ? Cine a putut gandi asa ceva, sa sapi prin gara si sa nu faci un acces acolo mare inginer a fost....
Pacat ca nu s-a gandit cineva la vremea cand a fost proiectata M2 sa o aduca putin deviat pe la GdN, pentru ca atunci ea ar fi putut fi prelungita spre aeroport si scapam de "problemele" astea.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 17:28:11 Titlul subiectului: |
131410 |
|
Cine a intocmit PUZ - ul acela cu statia de metrou la "Matache Macelaru" nu a fost fraier de loc. Cu toata opozitia lui subway guru care a spus "niet" ( fara explicatii cat de cat) si gata, statia aceea de la Matache este pe M 6 (Otopeni). Traseul l-am schitat mai jos. Asadar M 6 ar trece si prin "Victoriei" si tangential si prin gara. De la Matache la gara vad pe acelasi PUZ un pasaj subteran pietonal care foarte bine poate sa fie dotat si cu un trotuar rulant.
Asadar, conform celor spuse de subway guru, M 5 nu are nici o problema de a subtraversa M 1 la Eroilor. Si conform schitei, M 5 "o ia din plin statia de pe M 1", deci subtraverseaza toti cei aproximativ 50 metri ai statiei, cu tot cu stalpi, fundatie etc etc. Vreau sa subliniez ca M 5 nu se va intalni cu niste "biete" tunele. (rectangulare sau facute cu scutul).
Mai apoi acelasi user "îi intra frica in san" cand va subtraversa Dambovita. (treaba cu apeductele probabil si tehnologia anului 2011). M 5 vad ca are acolo aproximativ minus 18 metri, Dambovita - cu tot cu canal colector si fundatie nu cred ca are mai mult de minus 5 metri. In sfarsit, ei se pricep, nu eu.
Mai apoi, acelasi subway guru a spus ca la Victoriei el insusi a proiectat iesirea lui M 1 "piezis" pe sub Buzesti pe sub stalpii pasajului rutier, luati intr-un unghi aleatoru fata de traseul metroului conform indicatiei "tovarasului".
Am stat si am studiat mai atent acea sectiune a pasajului, M 6 care ar veni conform schemei pe sub Mihalache nu se prea intersecteaza cu M 1 la Victoriei ! Ci undeva pe sub Buzesti. Iar acolo la Victoriei i se poate gasi un traseu printre stalpii pasajului. Pasajul are adancimea lui M 1 acolo, pentru ca statia lui M 1 a fost strans legata de pasaj, are practic aceeasi structura de rezistenta cu cea a pasajului. Are si inaltime de subtraversare a pasajului si sa fie in acelasi timp si peste M 1 ( e cota lui M 2 defapt), asadar ar trece si fara sa produca deranj, santierul ar fi undeva dupa statia lui M 1, spre gara ( traseul de sub Titulescu ).
Daca am timp voi face si schite.
Asadar eu sustin in continuare ca M 6 poate sa nu se opreasca la Victoriei ci sa-si continue traseul pe langa gara pana la Giurgiului (sau Ghencea).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.54 kb |
Vizualizat: |
de 13639 ori |

|
Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Sâm 07 Aug 2010 17:38:56, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 17:36:12 Titlul subiectului: |
131412 |
|
E totusi departe de gara acolo la Matache, nu rezolva conexiunea tren-avion. Asa cum actuala statie GdN1 este totusi departe de tren...Au facut pasajul acela pietonal de iesi in gara, dar totusi mai simpla era solutia ing Buzuloiu, o statie sub Calea Grivitei in dreptul peroanelor CFR si un pasaj de legatura cu gara care sa dea eventual la fiecare peron sau macar in zona peroanelor, nu ca GdN2. Sau, de ce nu, o statie GdN1 sub Golescu (bineinteles ca tot in paralel cu liniile CFR), solutie care a fost una din cele 5 vehiculate la proiectare.
Acum ce sa mai faci? Incerci sa carpesti greselile de proiectare cu ce exista...
Ultima modificare efectuată de către sab la Sâm 07 Aug 2010 17:42:25, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 17:42:21 Titlul subiectului: |
131413 |
|
Da, dar tine cont ca o linie CFR decenta Aeroport - Gara ar rezolva de la sine aceasta problema. Noi tot vedem in M 6 o legatura aeroport - oras, cand de fapt linia va fi - in cea mai mare parte - o linie "normala" de metrou care nu are legatura neaparat cu aeroportul.
Cat priveste GdN 2, da, este stupida situatia, sa ai statia sub linii si sa nu ai legatura pietonala. Situatia se poate indrepta "pe loc" si cu costuri minime, daca "inteapa" vestibulul statiei ajung exact in gara, langa linii. Nu cred ca sunt interesati de "spartura".
Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Sâm 07 Aug 2010 17:46:20, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 17:44:47 Titlul subiectului: |
131414 |
|
Normal ca ar fi mai simplu o linie CFR care in mare parte exista, doar trebuie modernizata si prelungita. Dar de ce sa nu te scarpini cu mana dreapta la urechea stanga ? Mai bine o struto-camila in purul stil romanesc, impuscam doi iepuri dintr-un foc si nu facem niciunul bine ...
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 18:42:29 Titlul subiectului: |
131419 |
|
Actuala GdN2 este chiar sub liniile cf.
Vrei sa sti de ce nu are iesiri decente la peroane?
S-au opus mai marii CFR-ului si garii pe simplul motiv 'si noi cum ne mai incasam biletul de peron? - era 50bani la vremea aia. Hazliu, nu?
Hazliu, hazliu, dar adevarat!
Voi chiar nu vreti sa pricepeti ca o legatura de tren cu aeroportul pe liniile cf existente nu este sustenabila economic sub nici o forma?
Sau doar vreti sa discutam 'discutii'?
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 19:13:08 Titlul subiectului: |
131422 |
|
Hopa ! Hai ca ai scos pe piata o fraza geniala pe de-a dreptul ! Vrei sa spui ca intretinere/ exploatare / bla bla - uri de astea nu sunt acoperite de costul biletului (la CFR ma refer)? Asta inseamna de fapt ca linia respectiva nu are calatori. "Aeronautii" ori ajung altcumva la aeroport, ori avem un trafic aerian (de rusine).
Atunci de ce ne mai agitam cu M 6 ? Sa o ducem la aeroport ? Pur si simplu inseamna ca statia "Aeroport" este impusa de UE sau de alte interese meschine ?
|
|
Sus |
|
 |
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 19:21:55 Titlul subiectului: |
131424 |
|
Probabil ca planul liniei de metrou catre aeropost nu se bazeaza exclusiv pe traficul creat de aeroport, ci si de statile intermediare cum ar fi Aeroportul Baneasa, oras Otopeni, Casa Presei etc. precum si de captarea calatorilor pentru aeroport din mai multe parti, nu doar capete de linie
Pe cand linia CF nu prea are intermedieare...
|
|
Sus |
|
 |
subway guru

Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Aug 2010 19:48:07 Titlul subiectului: |
131427 |
|
Nu e deloc geniala, e trista de-a dreptul!
Am mai spus-o de cateva ori, dar nu se 'oboseste' nimeni sa citeasca.
Dar sunt de acord sa mai repetam o data impreuna:
1. Baietii astia care au venit cu propunerea de legatura cf cu aeroportul Otopeni nu s-au sinchisit sa faca macar un studiu minimal de trafic inainte de a-si pune in aplicare 'mareata idee';
2. Pentru a evalua 'deficienta economica' cauta si tu pe net declaratiile lui Berceanu dupa ce a constatat ce 'gaura' aduce prostia unora in bugetul CFR Calatori;
3. Daca vrei sa te convingi singur, n-ai decat sa iei un bilet dus-intors si sa numeri singur cei zece calatori transportati per cursa;
4. Din numarul de calatori 'recenzati' incearca sa estimezi cati sunt de fapt 'Bossi CFR-isti' care nu platesc un sfant;
5. Numara si personalul CFR care 'munceste' si e platit ca sa plimbe trenul (pe astia ii pui tot la capitolul pagube);
6. Compara cu situatia autobuzelor RATB si ai sa vezi usor diferenta;
7. Traseul e complet 'aiurea' si nu deserveste si celalat aeroport, de la Baneasa;
8. Viteza de circulatie e 'la pamant' si-ti mai trebuie si un alt autobuz de transbordare, cu bagajele-n spinare;
9. Otopeni nu e nici pe departe un 'HUB' aerian gen Frankfurt;
Citat din comunicatul oficial postat pe www.mt.ro:
'Valori ale traficului aerian în 2009 pe aeroportul internațional Henri Coandă București
Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB) a înregistrat în anul 2009 un total de 4.483.661 pasageri, cu 11% mai puțin față de anul 2008, când pe acest aeroport au fost procesați 5.064.230 pasageri (incluzând și traficul transferat temporar de pe Aeroportul Băneasa în perioada 29 septembrie – 12 octombrie 2008)'.
10. Sa misti 16 perechi de trenuri pe zi pentru asa ceva (chiar presupunand ca ii 'obligi' pe toti 'aeronautii' sa ia trenul trebuie sa fi complet nebun;
11. Vrei sa mai continuam, sau e deajuns?
Aici ai ghicit-o bine: 'linia respectiva nu are calatori'
Diferenta cu M6 este ca la M6 s-au facut studiile de trafic necesare pentru a verifica viabilitatea economica a liniei!
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|