Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Sep/2025
Mesaje: 1276
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 12:58:14    Titlul subiectului: 221930

Da, s-ar putea fie vorba de piațeta de acolo, unde probabil că întorcea autobuzul. Revenind la traseul care avea capătul pe Stejar, interesant că era transport public pe străduțe așa înguste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2025
Mesaje: 8985
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 13:23:06    Titlul subiectului: 221931

Din anii '60 a inceput transformarea acestui oras cu iz patriarhal de pana atunci intr-unul modern, functional. Si cei implicati au facut-o cu cap. Pacatul lor e ca au distrus si unele cladiri frumoase in acest proces dar si asta a avut drept cauza haosul urbanistic in care a dus-o orasul pana atunci, peste care s-or fi suprapus si unele aspecte politice, dar asta e la nivel de supozitii.

In fine, ideea e ca cine a organizat orasul dupa anii '50 si pana spre mijlocul anilor '80 (partial chiar pana in 1989) a avut grija la toate aspectele vietii, inclusiv ca poporul sa aiba o retea vasta de transport public, care sa patrunda si in maruntaiele cartierelor.

Azi nici macar bulevardele mari nu sunt toate deservite de serviciul de transport public...


Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 22 Iul 2025 13:37:34, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Sep/2025
Mesaje: 1276
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 13:29:54    Titlul subiectului: 221932

Da, și când s-a demolat, s-a demolat otova. Pe de o parte s-a sistematizat orașul, dar au și dispărut clădiri care nu trebuiau să dispară și au rămas unele care ar fi trebuit demolate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2025
Mesaje: 8985
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 13:34:27    Titlul subiectului: 221933

Am editat intre timp mesajul de mai sus, de recitit...

"Calauzele" anilor '30 descriu foarte bine jalea in care se zbatea acest oras...
Din pacate, numarul cladirilor frumoase, valoroase, era mic comparativ cu numarul urias de maghernite si toate astea erau amestecate haotic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Sep/2025
Mesaje: 1276
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 19:03:07    Titlul subiectului: 221934

Doar dacă mă uit la rețeaua de tramvai, după 1989 doar s-a distrus din rețea. Nu se pune refacerea liniilor de tramvai sau repunerea liniei de pe Șoseaua Nicolina pentru că e ceva ce deja exista și a fost refăcut.

Rețeaua de tramvaie de astăzi e atât de inflexibilă că 90% din trasee trec prin Centru, atât s-a putut. Sistemele „Delta” au fost măcelărite, linia de Splai a fost scoasă etc. Nu mai zic de trolee, care erau foarte bune, dacă se luau unele noi. Nu zic, e bine și cu autobuze electrice, dar unde se poate, hai cu rețea de troleu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2025
Mesaje: 8985
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2025 08:28:47    Titlul subiectului: 222192

Pentru ca se face referire in perioada asta la reabilitarea liniei BCU-Triumf si EEG a spus aseara despre devierea circulatiei in 1997, la reabiltarea de atunci a acestui tronson, sa citim oleaca din presa vremii, sa vedem anuntul inceperii lucrarilor, sa ne amintim de otobelul 35 (un indicativ de traseu de sacrificiu, ca a mai fost acordat anterior, chiar si in anii '90, unor trasee care nu au facut multi purici, ca neatractive sau pentru ca aveau rol de inlocuire) si de ruta lui...

Si sa ne amintim si de otobelele Ikarus 260 aduse in acel an pentru lucrarile din Copou, dar si pentru altele care se prefigurau, unele realizate, altele ramase o lunga vreme doar intentii...

Asadar, pe 11 mai 1997 s-a intrerupt circulatia tramvaielor in Copou, a fost pus traseul de inlocuire 35 si in iunie au venit la Iasi 20 de otobele Ikarus 260 si un Ikarus 263: 202, 203, 204, 209, 211, 212, 222 (initial 88 la sectia 3, in Dacia), 223 (90), 224 (87), 225 (89), 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 (91, singurul Ikarus 263).

*articolul e din Monitorul, editia din 10-11 mai 1997



copou97.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  286.83 kb
 Vizualizat:  de 147 ori

copou97.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Sep/2025
Mesaje: 1276
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2025 12:52:58    Titlul subiectului: 222193

Interesant e atunci se putea lucra mai repede. Azi ne ia o lună sa schimbam o palmă de șină. Și aici lucrarea pare olecuță mai simplă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Sep/2025
Mesaje: 1276
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 10:15:54    Titlul subiectului: 222226

https://www.youtube.com/watch?v=TMFCMqjlvfM

O filmare din 1994 cu tramvaiele din Iași. Apar tramvaie ITB-M și la final un Timiș înainte de Rondul C.U.G. Nu știu pe traseu era, dar probabil pe 9B. Sau poate mai circula încă traseul 10.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Pagina 29 din 29

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community