 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Sep/2025 Mesaje: 1276 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 12:58:14 Titlul subiectului: |
221930 |
|
Da, s-ar putea fie vorba de piațeta de acolo, unde probabil că întorcea autobuzul. Revenind la traseul care avea capătul pe Stejar, interesant că era transport public pe străduțe așa înguste.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Sep/2025 Mesaje: 8985 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 13:23:06 Titlul subiectului: |
221931 |
|
Din anii '60 a inceput transformarea acestui oras cu iz patriarhal de pana atunci intr-unul modern, functional. Si cei implicati au facut-o cu cap. Pacatul lor e ca au distrus si unele cladiri frumoase in acest proces dar si asta a avut drept cauza haosul urbanistic in care a dus-o orasul pana atunci, peste care s-or fi suprapus si unele aspecte politice, dar asta e la nivel de supozitii.
In fine, ideea e ca cine a organizat orasul dupa anii '50 si pana spre mijlocul anilor '80 (partial chiar pana in 1989) a avut grija la toate aspectele vietii, inclusiv ca poporul sa aiba o retea vasta de transport public, care sa patrunda si in maruntaiele cartierelor.
Azi nici macar bulevardele mari nu sunt toate deservite de serviciul de transport public...
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 22 Iul 2025 13:37:34, modificat de 5 ori în total |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Sep/2025 Mesaje: 1276 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 13:29:54 Titlul subiectului: |
221932 |
|
Da, și când s-a demolat, s-a demolat otova. Pe de o parte s-a sistematizat orașul, dar au și dispărut clădiri care nu trebuiau să dispară și au rămas unele care ar fi trebuit demolate.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Sep/2025 Mesaje: 8985 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 13:34:27 Titlul subiectului: |
221933 |
|
Am editat intre timp mesajul de mai sus, de recitit...
"Calauzele" anilor '30 descriu foarte bine jalea in care se zbatea acest oras...
Din pacate, numarul cladirilor frumoase, valoroase, era mic comparativ cu numarul urias de maghernite si toate astea erau amestecate haotic...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Sep/2025 Mesaje: 1276 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 19:03:07 Titlul subiectului: |
221934 |
|
Doar dacă mă uit la rețeaua de tramvai, după 1989 doar s-a distrus din rețea. Nu se pune refacerea liniilor de tramvai sau repunerea liniei de pe Șoseaua Nicolina pentru că e ceva ce deja exista și a fost refăcut.
Rețeaua de tramvaie de astăzi e atât de inflexibilă că 90% din trasee trec prin Centru, atât s-a putut. Sistemele „Delta” au fost măcelărite, linia de Splai a fost scoasă etc. Nu mai zic de trolee, care erau foarte bune, dacă se luau unele noi. Nu zic, e bine și cu autobuze electrice, dar unde se poate, hai cu rețea de troleu.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Sep/2025 Mesaje: 8985 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Aug 2025 08:28:47 Titlul subiectului: |
222192 |
|
Pentru ca se face referire in perioada asta la reabilitarea liniei BCU-Triumf si EEG a spus aseara despre devierea circulatiei in 1997, la reabiltarea de atunci a acestui tronson, sa citim oleaca din presa vremii, sa vedem anuntul inceperii lucrarilor, sa ne amintim de otobelul 35 (un indicativ de traseu de sacrificiu, ca a mai fost acordat anterior, chiar si in anii '90, unor trasee care nu au facut multi purici, ca neatractive sau pentru ca aveau rol de inlocuire) si de ruta lui...
Si sa ne amintim si de otobelele Ikarus 260 aduse in acel an pentru lucrarile din Copou, dar si pentru altele care se prefigurau, unele realizate, altele ramase o lunga vreme doar intentii...
Asadar, pe 11 mai 1997 s-a intrerupt circulatia tramvaielor in Copou, a fost pus traseul de inlocuire 35 si in iunie au venit la Iasi 20 de otobele Ikarus 260 si un Ikarus 263: 202, 203, 204, 209, 211, 212, 222 (initial 88 la sectia 3, in Dacia), 223 (90), 224 (87), 225 (89), 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 (91, singurul Ikarus 263).
*articolul e din Monitorul, editia din 10-11 mai 1997
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
286.83 kb |
Vizualizat: |
de 147 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Sep/2025 Mesaje: 1276 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Aug 2025 12:52:58 Titlul subiectului: |
222193 |
|
Interesant e atunci se putea lucra mai repede. Azi ne ia o lună sa schimbam o palmă de șină. Și aici lucrarea pare olecuță mai simplă.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Sep/2025 Mesaje: 1276 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 10:15:54 Titlul subiectului: |
222226 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=TMFCMqjlvfM
O filmare din 1994 cu tramvaiele din Iași. Apar tramvaie ITB-M și la final un Timiș înainte de Rondul C.U.G. Nu știu pe traseu era, dar probabil pe 9B. Sau poate mai circula încă traseul 10.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|