Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 12:58:14 Titlul subiectului: |
221930 |
|
Da, s-ar putea fie vorba de piațeta de acolo, unde probabil că întorcea autobuzul. Revenind la traseul care avea capătul pe Stejar, interesant că era transport public pe străduțe așa înguste.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 13:23:06 Titlul subiectului: |
221931 |
|
Din anii '60 a inceput transformarea acestui oras cu iz patriarhal de pana atunci intr-unul modern, functional. Si cei implicati au facut-o cu cap. Pacatul lor e ca au distrus si unele cladiri frumoase in acest proces dar si asta a avut drept cauza haosul urbanistic in care a dus-o orasul pana atunci, peste care s-or fi suprapus si unele aspecte politice, dar asta e la nivel de supozitii.
In fine, ideea e ca cine a organizat orasul dupa anii '50 si pana spre mijlocul anilor '80 (partial chiar pana in 1989) a avut grija la toate aspectele vietii, inclusiv ca poporul sa aiba o retea vasta de transport public, care sa patrunda si in maruntaiele cartierelor.
Azi nici macar bulevardele mari nu sunt toate deservite de serviciul de transport public...
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 22 Iul 2025 13:37:34, modificat de 5 ori în total |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 13:29:54 Titlul subiectului: |
221932 |
|
Da, și când s-a demolat, s-a demolat otova. Pe de o parte s-a sistematizat orașul, dar au și dispărut clădiri care nu trebuiau să dispară și au rămas unele care ar fi trebuit demolate.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 13:34:27 Titlul subiectului: |
221933 |
|
Am editat intre timp mesajul de mai sus, de recitit...
"Calauzele" anilor '30 descriu foarte bine jalea in care se zbatea acest oras...
Din pacate, numarul cladirilor frumoase, valoroase, era mic comparativ cu numarul urias de maghernite si toate astea erau amestecate haotic...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2025 19:03:07 Titlul subiectului: |
221934 |
|
Doar dacă mă uit la rețeaua de tramvai, după 1989 doar s-a distrus din rețea. Nu se pune refacerea liniilor de tramvai sau repunerea liniei de pe Șoseaua Nicolina pentru că e ceva ce deja exista și a fost refăcut.
Rețeaua de tramvaie de astăzi e atât de inflexibilă că 90% din trasee trec prin Centru, atât s-a putut. Sistemele „Delta” au fost măcelărite, linia de Splai a fost scoasă etc. Nu mai zic de trolee, care erau foarte bune, dacă se luau unele noi. Nu zic, e bine și cu autobuze electrice, dar unde se poate, hai cu rețea de troleu.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Aug 2025 08:28:47 Titlul subiectului: |
222192 |
|
Pentru ca se face referire in perioada asta la reabilitarea liniei BCU-Triumf si EEG a spus aseara despre devierea circulatiei in 1997, la reabiltarea de atunci a acestui tronson, sa citim oleaca din presa vremii, sa vedem anuntul inceperii lucrarilor, sa ne amintim de otobelul 35 (un indicativ de traseu de sacrificiu, ca a mai fost acordat anterior, chiar si in anii '90, unor trasee care nu au facut multi purici, ca neatractive sau pentru ca aveau rol de inlocuire) si de ruta lui...
Si sa ne amintim si de otobelele Ikarus 260 aduse in acel an pentru lucrarile din Copou, dar si pentru altele care se prefigurau, unele realizate, altele ramase o lunga vreme doar intentii...
Asadar, pe 11 mai 1997 s-a intrerupt circulatia tramvaielor in Copou, a fost pus traseul de inlocuire 35 si in iunie au venit la Iasi 20 de otobele Ikarus 260 si un Ikarus 263: 202, 203, 204, 209, 211, 212, 222 (initial 88 la sectia 3, in Dacia), 223 (90), 224 (87), 225 (89), 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 (91, singurul Ikarus 263).
*articolul e din Monitorul, editia din 10-11 mai 1997
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
286.83 kb |
Vizualizat: |
de 418 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Aug 2025 12:52:58 Titlul subiectului: |
222193 |
|
Interesant e atunci se putea lucra mai repede. Azi ne ia o lună sa schimbam o palmă de șină. Și aici lucrarea pare olecuță mai simplă.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 10:15:54 Titlul subiectului: |
222226 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=TMFCMqjlvfM
O filmare din 1994 cu tramvaiele din Iași. Apar tramvaie ITB-M și la final un Timiș înainte de Rondul C.U.G. Nu știu pe traseu era, dar probabil pe 9B. Sau poate mai circula încă traseul 10.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 12:28:49 Titlul subiectului: |
222227 |
|
10. E acelasi care apare filmat si in Dacia.
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 14:33:03 Titlul subiectului: |
222228 |
|
Să înțeleg că 10 a rezistat întreruperilor circulație din anii '90?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 18:59:55 Titlul subiectului: |
222229 |
|
Pana intr-un punct... Poate pana cand au inceput problemele mari cu restantele la plata curentului... Oricum, de la un moment dat au fost puse Saviemuri in locul tramvaielor, deci probabil ca de prin '95 incolo s-a terminat cu tramvaiul 10...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 20:02:58 Titlul subiectului: |
222230 |
|
14 a disparut direct in 1991?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 20:17:43 Titlul subiectului: |
222231 |
|
Iaca, ti-am gasit momentul precis cand s-a infiintat 9 baratul tramvai cu Timisuri pana in Cucu...
In anunt nu apare cu indicativul 9 barat, ca sa nu se confunde cu autobuzul 9 barat, dar de circulat s-a circulat cu indicativul 9 barat...
*Monitorul, 25 septembrie 1995
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.13 kb |
Vizualizat: |
de 183 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 20:51:01 Titlul subiectului: |
222232 |
|
Tramvaiul 10 a disparut undeva in 1994, inca n-am gasit precis cand. Cert este ca pe 17 si 18 septembrie s-a oprit circulatia tramvaielor prin Podu Ros ca sa se lucreze la montarea retelei buclei troleului 47 si traseul 10 nu apare mentionat.
De asemenea, din 16 noiembrie s-a intrerupt circulatia tramvaielor pe splai pentru inaltarea malului drept la nivelul podului Cantemir si se spune doar de traseul 5. Nu se spune nimic de autobuzul 10, mentionandu-se ca legatura Podu de Piatra - Podu Ros va fi asigurata de autobuzul 47, deci de la desfiintarea tramvaiului 10, cand s-o fi intamplat ea in timpul acelui an, nu s-a mai pus nimic pe acel traseu pana la un moment dat prin '95 sau mai tarziu, cand au fost puse Saviemuri (imi amintesc precis ca la cererea calatorilor).
I-oi da eu de capat si chestiunii asteia, dar cand oi avea chef... Pe moment n-am...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 21:22:39 Titlul subiectului: |
222233 |
|
Inca o chestie: nici nu avea cum sa fie tramvaiul ala pe 9 barat, pentru ca pe traseul ala nu au circulat decat trenuri Timis trecute prin RK, de alea in schema inspirata din reclama la Golden American, troaca aia in halul ala nu ar fi avut ce cauta prin Centru, ca ar fi luat foc conu la asa ceva...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 21:26:49 Titlul subiectului: |
222234 |
|
Corect! Am văzut o poză cu un Timiș pe 9B, tot pe forum și ăla era în „schima” Golden American. La fel cum nici ITB-M nu au ajuns pe traseele „centrale”, făcând cu precădere 2 și 5. Alea, din ce știu eu, nu aveau probleme în rampă, dar arătau dezastruos. Și V2A nu intrau pe C.U.G., pentru că distrugeau la propriu linia, fiind grele.
Tot faptul că nu erau pe placul „jupânului că păr cărunt” au dispărut și Tatrele din Copou. Oficial s-a spus că se temeau că „scapă” la vale pe Copou sau pe Pădurii, dar motivul era că nu mai arătau bine ca să facă trasee centrale. Păi nu e vina RATC-ului că el nu plătea subvențiile la timp (sau deloc, de fapt) și nu erau bani de RK-uri.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 8991 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2025 22:57:01 Titlul subiectului: |
222235 |
|
Ce se spunea despre Tatre se spunea corect, nu o spunea conu, ci o spunea omul care le-a adus la Iasi si le stia ca pe buzunarul propriu, fostul director ing. Neculai Abalasei, coleg de promotie cu dl. Geba la Electrotehnica.
Dar de plecat din Centru au plecat pentru ca faceau de rusine orasul la cum aratau... Au lasat locul unor tramvaie care aratau decent...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 04/Sep/2025 Mesaje: 1280 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Sep 2025 09:12:39 Titlul subiectului: |
222236 |
|
Cele ex-Halle arătau mai bine, din ce îmi aduc eu aminte. Sigur, nu la nivelul GT4-urilor ne-modernizate, că de alea modernizate nici nu mai zic, alea erau aur și chiar arătau la nivelul unor tramvaie decente.
Apropo, cum se descurcau Timișurile la urcare pe strada Palat, au fost ceva probleme?
|
|
Sus |
|
 |
|