Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 12:58:14    Titlul subiectului: 221930

Da, s-ar putea fie vorba de piațeta de acolo, unde probabil că întorcea autobuzul. Revenind la traseul care avea capătul pe Stejar, interesant că era transport public pe străduțe așa înguste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 13:23:06    Titlul subiectului: 221931

Din anii '60 a inceput transformarea acestui oras cu iz patriarhal de pana atunci intr-unul modern, functional. Si cei implicati au facut-o cu cap. Pacatul lor e ca au distrus si unele cladiri frumoase in acest proces dar si asta a avut drept cauza haosul urbanistic in care a dus-o orasul pana atunci, peste care s-or fi suprapus si unele aspecte politice, dar asta e la nivel de supozitii.

In fine, ideea e ca cine a organizat orasul dupa anii '50 si pana spre mijlocul anilor '80 (partial chiar pana in 1989) a avut grija la toate aspectele vietii, inclusiv ca poporul sa aiba o retea vasta de transport public, care sa patrunda si in maruntaiele cartierelor.

Azi nici macar bulevardele mari nu sunt toate deservite de serviciul de transport public...


Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 22 Iul 2025 13:37:34, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 13:29:54    Titlul subiectului: 221932

Da, și când s-a demolat, s-a demolat otova. Pe de o parte s-a sistematizat orașul, dar au și dispărut clădiri care nu trebuiau să dispară și au rămas unele care ar fi trebuit demolate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 13:34:27    Titlul subiectului: 221933

Am editat intre timp mesajul de mai sus, de recitit...

"Calauzele" anilor '30 descriu foarte bine jalea in care se zbatea acest oras...
Din pacate, numarul cladirilor frumoase, valoroase, era mic comparativ cu numarul urias de maghernite si toate astea erau amestecate haotic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Iul 2025 19:03:07    Titlul subiectului: 221934

Doar dacă mă uit la rețeaua de tramvai, după 1989 doar s-a distrus din rețea. Nu se pune refacerea liniilor de tramvai sau repunerea liniei de pe Șoseaua Nicolina pentru că e ceva ce deja exista și a fost refăcut.

Rețeaua de tramvaie de astăzi e atât de inflexibilă că 90% din trasee trec prin Centru, atât s-a putut. Sistemele „Delta” au fost măcelărite, linia de Splai a fost scoasă etc. Nu mai zic de trolee, care erau foarte bune, dacă se luau unele noi. Nu zic, e bine și cu autobuze electrice, dar unde se poate, hai cu rețea de troleu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2025 08:28:47    Titlul subiectului: 222192

Pentru ca se face referire in perioada asta la reabilitarea liniei BCU-Triumf si EEG a spus aseara despre devierea circulatiei in 1997, la reabiltarea de atunci a acestui tronson, sa citim oleaca din presa vremii, sa vedem anuntul inceperii lucrarilor, sa ne amintim de otobelul 35 (un indicativ de traseu de sacrificiu, ca a mai fost acordat anterior, chiar si in anii '90, unor trasee care nu au facut multi purici, ca neatractive sau pentru ca aveau rol de inlocuire) si de ruta lui...

Si sa ne amintim si de otobelele Ikarus 260 aduse in acel an pentru lucrarile din Copou, dar si pentru altele care se prefigurau, unele realizate, altele ramase o lunga vreme doar intentii...

Asadar, pe 11 mai 1997 s-a intrerupt circulatia tramvaielor in Copou, a fost pus traseul de inlocuire 35 si in iunie au venit la Iasi 20 de otobele Ikarus 260 si un Ikarus 263: 202, 203, 204, 209, 211, 212, 222 (initial 88 la sectia 3, in Dacia), 223 (90), 224 (87), 225 (89), 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 (91, singurul Ikarus 263).

*articolul e din Monitorul, editia din 10-11 mai 1997



copou97.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  286.83 kb
 Vizualizat:  de 710 ori

copou97.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2025 12:52:58    Titlul subiectului: 222193

Interesant e atunci se putea lucra mai repede. Azi ne ia o lună sa schimbam o palmă de șină. Și aici lucrarea pare olecuță mai simplă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 10:15:54    Titlul subiectului: 222226

https://www.youtube.com/watch?v=TMFCMqjlvfM

O filmare din 1994 cu tramvaiele din Iași. Apar tramvaie ITB-M și la final un Timiș înainte de Rondul C.U.G. Nu știu pe traseu era, dar probabil pe 9B. Sau poate mai circula încă traseul 10.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 12:28:49    Titlul subiectului: 222227

10. E acelasi care apare filmat si in Dacia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 14:33:03    Titlul subiectului: 222228

Să înțeleg că 10 a rezistat întreruperilor circulație din anii '90?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 18:59:55    Titlul subiectului: 222229

Pana intr-un punct... Poate pana cand au inceput problemele mari cu restantele la plata curentului... Oricum, de la un moment dat au fost puse Saviemuri in locul tramvaielor, deci probabil ca de prin '95 incolo s-a terminat cu tramvaiul 10...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 20:02:58    Titlul subiectului: 222230

14 a disparut direct in 1991?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 20:17:43    Titlul subiectului: 222231

Iaca, ti-am gasit momentul precis cand s-a infiintat 9 baratul tramvai cu Timisuri pana in Cucu...

In anunt nu apare cu indicativul 9 barat, ca sa nu se confunde cu autobuzul 9 barat, dar de circulat s-a circulat cu indicativul 9 barat...

*Monitorul, 25 septembrie 1995



Timis_9b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.13 kb
 Vizualizat:  de 475 ori

Timis_9b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 20:51:01    Titlul subiectului: 222232

Tramvaiul 10 a disparut undeva in 1994, inca n-am gasit precis cand. Cert este ca pe 17 si 18 septembrie s-a oprit circulatia tramvaielor prin Podu Ros ca sa se lucreze la montarea retelei buclei troleului 47 si traseul 10 nu apare mentionat.

De asemenea, din 16 noiembrie s-a intrerupt circulatia tramvaielor pe splai pentru inaltarea malului drept la nivelul podului Cantemir si se spune doar de traseul 5. Nu se spune nimic de autobuzul 10, mentionandu-se ca legatura Podu de Piatra - Podu Ros va fi asigurata de autobuzul 47, deci de la desfiintarea tramvaiului 10, cand s-o fi intamplat ea in timpul acelui an, nu s-a mai pus nimic pe acel traseu pana la un moment dat prin '95 sau mai tarziu, cand au fost puse Saviemuri (imi amintesc precis ca la cererea calatorilor).

I-oi da eu de capat si chestiunii asteia, dar cand oi avea chef... Pe moment n-am...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 21:22:39    Titlul subiectului: 222233

Inca o chestie: nici nu avea cum sa fie tramvaiul ala pe 9 barat, pentru ca pe traseul ala nu au circulat decat trenuri Timis trecute prin RK, de alea in schema inspirata din reclama la Golden American, troaca aia in halul ala nu ar fi avut ce cauta prin Centru, ca ar fi luat foc conu la asa ceva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 21:26:49    Titlul subiectului: 222234

Corect! Am văzut o poză cu un Timiș pe 9B, tot pe forum și ăla era în „schima” Golden American. La fel cum nici ITB-M nu au ajuns pe traseele „centrale”, făcând cu precădere 2 și 5. Alea, din ce știu eu, nu aveau probleme în rampă, dar arătau dezastruos. Și V2A nu intrau pe C.U.G., pentru că distrugeau la propriu linia, fiind grele.

Tot faptul că nu erau pe placul „jupânului că păr cărunt” au dispărut și Tatrele din Copou. Oficial s-a spus că se temeau că „scapă” la vale pe Copou sau pe Pădurii, dar motivul era că nu mai arătau bine ca să facă trasee centrale. Păi nu e vina RATC-ului că el nu plătea subvențiile la timp (sau deloc, de fapt) și nu erau bani de RK-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2025 22:57:01    Titlul subiectului: 222235

Ce se spunea despre Tatre se spunea corect, nu o spunea conu, ci o spunea omul care le-a adus la Iasi si le stia ca pe buzunarul propriu, fostul director ing. Neculai Abalasei, coleg de promotie cu dl. Geba la Electrotehnica.

Dar de plecat din Centru au plecat pentru ca faceau de rusine orasul la cum aratau... Au lasat locul unor tramvaie care aratau decent...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 1284
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Sep 2025 09:12:39    Titlul subiectului: 222236

Cele ex-Halle arătau mai bine, din ce îmi aduc eu aminte. Sigur, nu la nivelul GT4-urilor ne-modernizate, că de alea modernizate nici nu mai zic, alea erau aur și chiar arătau la nivelul unor tramvaie decente.

Apropo, cum se descurcau Timișurile la urcare pe strada Palat, au fost ceva probleme?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 11:30:01    Titlul subiectului: 222274

Pe stalpii troleibuzului 47,din Tatarasi si de pe Splai inca scrie pe ei RATC si numarului stalpului,cu vopsea rosie. Abia prin anii 2000 au venit cu noile inscriptii care au mai ramas si acum pe multi stalpi din oras,pe fundal galben.
Prin ce an s-a montat reteaua pe Ciurchi si Chimiei?In fata vechiului combinat,cred ca a fost o alveola,deoarece se vede ca unul din stalpi este iesit mai...din decor,nu e in sir cu ceilalti.Din ce am vazut,ar mai fi fost alveole la alimentara din zona Gradinari,si la sala sporturilor,unde a fost o perioada si liceul pedagogic.

Cum a fost gandit proiectat sa mearga traseul?Am vazut si pe partea opusa pe Vasile Lupu,la coborare stalpi grosi pentru retea,dar nu au purtat niciodata,pentru ca a fost dusa la stanga pe Han Tatar apoi pe Ciurchi,si nu s-a mai realizat rond de intoarcere.
Din ce stiu,pe Ciurchi au montat tarziu pe stalpi cei de la SDFEE/Electrica corpurile de iluminat si consolele,cam prin 1995,restul era abia finalizat de RATC pentru circulatia troleibuzului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 14:56:29    Titlul subiectului: 222279

Traseul anuntat in 1992 ca se va face era cel care s-a si realizat, cu urcare pe Vasile Lupu si coborare prin Ciurchi.

De asemenea, proiectul prevede acest traseu (il avem fotografiat).

Nu contest ce ai vazut, spun doar ca eu nu-mi amintesc sa fi vazut stalpi si pe partea cealalta, ba chiar la vremea aceea, neavand informatia privind traseul (nu citisem articolele de ziar aparute atunci pe tema asta), ma intrebam de ce se pun stalpi numai la urcare, pana la un moment dat, cand s-a ajuns cu lucrarile la Han Tatar, nu am avut habar ca va fi troleu prin Ciurchi. Mergeam aproape saptamanal prin zona Flora, unde locuia unchiul meu, si in perioada aceea, tocmai, eram si mai interesat sa fructific orice ocazie sa ajung acolo, ca sa vad cum merg lucrarile.

Am si fotografii din zona Tatarasi Sud, din 1995, si nu se vede spre Flora vreun stalp pe stanga (nu le pot publica, neavand acceptul autorului pentru asta, ramane sa fiu crezut pe cuvant).

Lucrarile s-au facut in 1993 (poate unele pregatitoare or fi fost si la sfarsitul lui 1992, dar nu pun ramasag).

In decembrie 1993 s-a inaugurat primul tronson, fiind infiintat traseul 47 cu capat la Piata Eminescu.

In Tudor, dinspre Tatarasi troleele o luau direct la dreapta spre Bucsinescu.

In sens invers, dupa ce treceau podul o luau la dreapta pe Primaverii si intorceau prin fata garajului, pe platforma care acum tine de benzinarie. Se facuse bucla de intoarcere acolo, iar la iesire erau fire spre inainte, catre Metalurgie.

A fost nevoie de artificul asta pentru ca pe pod era montata retea de retragere in stanga celei de traseu, fara macaz, si nu si-au batut capul sa faca modificari pentru a putea duce troleele direct la stanga, mai ales ca urmau prelungirile spre Podu Ros si Alexandru si cred ca nu aveau de gand sa lase si traseul spre Centru, cumva in locul lui 27 barat de autobuz (daca or fi avut asta in intentie la inceput, cu siguranta rezultatele extrem de slabe in exploatarea primei variante a traseului i-a razgandit). Era complicat tare acolo, era deja crucea intre firele de retragere si cele de traseu, aia trebuia mutata mai spre trotuar si pusa alta langa, iar din ea sa se iasa imediat cu curba si trecere prin noua incrucisare tram-troleu, mai trebuia si macaz si din el firele sa faca un "S" mare ca sa treaca la stanga celor de retragere... Mult prea sofisticat pentru nivelul de pregatire si echipare de atunci...

In toamna lui 1994 s-a facut prelungirea lui 47 pana in Podu Ros.

In vara lui 1995 traseul a fost prelungit pana la Piata Alexandru cel Bun, iar pentru a-i da o sansa mai mare, caci mergea foarte prost ca numar de calatori transportati, in toamna s-au facut conexiunile necesare la retea si a fost prelungit pana la Piata Dacia, numarul de calatori ramanand si asa foarte mic.

Am atasat anunturi din Monitorul cu infiintarea si prelungirile, publicate pe:
- 18 decembrie 1993;
- 1 noiembrie 1994;
- 4 iulie 1995;
- 5 octombrie 1995.

Intr-o buna zi voi face o lucrare ampla dedicata troleibuzului iesean, in care sa redau cat de fidel cu putinta istoria sa. Desigur ca traseul 47 isi va avea locul sau distinct in acea depanare de fapte si amintiri. Dar nu acum, din motive personale, stiti voi...



47-01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.41 kb
 Vizualizat:  de 111 ori

47-01.jpg



47-02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.13 kb
 Vizualizat:  de 111 ori

47-02.jpg



47-03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.46 kb
 Vizualizat:  de 111 ori

47-03.jpg



47-04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.55 kb
 Vizualizat:  de 111 ori

47-04.jpg




Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Sâm 13 Sep 2025 15:40:17, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 15:10:32    Titlul subiectului: 222280

Statii pe Chimiei au fost, dar nu imi amintesc precis daca si la mijlocul tronsonului.

Spre Tudor stiu ca statia de la Pod Metalurgie era dupa curba. Cred ca era statie si inainte de iesire catre Tudor.

Pe partea cealalta nu mai tin minte precis pe unde erau statiile. De exemplu, nu mai tin minte daca inainte de intrarea pe podul din Metalurgie era statie sau a fost doar imediat dupa pod, practic in intersectie (nu unde e acum statia Blocuri Metalurgie), unde o lunga bucata de vreme a fost si statia lui 27, posibil tot din cauza asta fix acolo (initial cred ca a fost la tramvai). Astea-s chestii care s-au mai estompat in memorie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 15:41:47    Titlul subiectului: 222284

Imi este greu sa cred ca alveolele de la Alimentara si Sala sporturilor au fost locuri de parcare de la inceput,nu au fost asa multe masini nici prin anii 90 in zona aia.
Cea de la CFS de pe Splai a fost eliminata mai tarziu,au pus inapoi bordurile si pamant peste ea,stalpul nu a mai fost mutat,cred ca trebuia RATC sa-l mute pentru ca nu era de datoria celor de la SDFEE(Societatea ce furniza energie electrica,imi scapa acum,poate este un articol de prin ziarele vremurilor).
Acum stalpii nu cred ca mai sunt ai CTP,cred ca i-au luat cei de la SDFEE,unde lipseau console in varf cu corpuri de iluminat au rezolvat si aceasta problema.
Stalpii de pe sensul de coborare de pe Vasile Lupu existau pana la schimbarea sinelor in 2009.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 16:21:58    Titlul subiectului: 222287

Radu Bialus a scris:
In sens invers, dupa ce treceau podul o luau la dreapta pe Primaverii si intorceau prin fata garajului, pe platforma care acum tine de benzinarie. Se facuse bucla de intoarcere acolo, iar la iesire erau fire spre inainte, catre Metalurgie.

A fost nevoie de artificul asta pentru ca pe pod era montata retea de retragere in stanga celei de traseu, fara macaz, si nu si-au batut capul sa faca modificari pentru a putea duce troleele direct la stanga, mai ales ca urmau prelungirile spre Podu Ros si Alexandru si cred ca nu aveau de gand sa lase si traseul spre Centru, cumva in locul lui 27 barat de autobuz (daca or fi avut asta in intentie la inceput, cu siguranta rezultatele extrem de slabe in exploatarea primei variante a traseului i-a razgandit). Era complicat tare acolo, era deja crucea intre firele de retragere si cele de traseu, aia trebuia mutata mai spre trotuar si pusa alta langa, iar din ea sa se iasa imediat cu curba si trecere prin noua incrucisare tram-troleu, mai trebuia si macaz si din el firele sa faca un "S" mare ca sa treaca la stanga celor de retragere... Mult prea sofisticat pentru nivelul de pregatire si echipare de atunci...


Tot de pe gardul cu pricina,nu am mai atasat pozele complete daca sunt private.



20250913_170904.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  724.4 kb
 Vizualizat:  de 83 ori

20250913_170904.jpg



20250913_171257.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  821.87 kb
 Vizualizat:  de 83 ori

20250913_171257.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 16:22:54    Titlul subiectului: 222288

M-am uitat pe pozele noastre dintre 2005 si 2009 (incluzand perioada cand s-au schimbat stalpii) si singurii stalpi de beton care apar la coborare sunt pe curba de la Flora, unde se intrerupea sirul de stalpi de pe mijloc, si in intersectiile de la Dr. Savini si Tatarasi Sud.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9015
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 16:44:20    Titlul subiectului: 222289

LVF a scris:
Tot de pe gardul cu pricina,nu am mai atasat pozele complete daca sunt private.


Plansele acelea au fost initial afisate in casetele de pe gardul parcului Copou in 2015, cand s-au aniversat 30 de ani de la inaugrarea troleibuzului la Iasi.

Acele planse au fost facute cu materiale adunate de mine si Cristina in ani si ani de munca si cautari de la diversi pasionati straini, fiind utilizate pentru expozitie cu acordul acestora.

Iar mintea cu informatiile din spatele acelor planse e a mea.

Seful de onegheu a fost doar cu grafica-suport si aranjarea in pagina...

De aici si pana la a folosi onegheul cu pricina si peste 10 ani acele materiale, fara a mi se cere acordul (pe care in anumite conditii l-as fi dat, pentru ochii si sufletele voastre, chiar daca eram deja in conflict cu oneghistul-sef), e cale lunga si teribil de puturoasa...

Nu e o problema sa fie folosite materialele fotografiate de pe acele planse, cu conditia de a preciza de unde provin si autorii fotografiilor, care sunt mentionati pe plansele alea expuse pe gard. Evident ca in 2015, facand acea expozitie, ne-am asumat ca materialele vor fi fotografiate si eventual folosite de diversi dupa constiinta lor, deci nu asta e deranjant, indiferent ca materialele au fost fotografiate in 2015, cand au fost expuse etic, sau acum, cand sunt expuse golaneste (privitorii nu au nici o vina).

Insa acolo unde activez eu (aici sau in grupul Facebook "Iasi (fotografii vechi)") am doar pretentia de a se preciza cele necesare (care este expozitia unde au fost fotografiate materialele si autorul fiecarei imagini care apare in clar). Despre istoria publicarii lor voi face eu mereu precizarile necesare, caci e semn de respect de sine si pentru munca depusa (de noi si de autorii fotografiilor) si pentru cei care au avut incredere sa ne dea fotografiile lor pe mana.

Sigur, unii poate vor publica ceva ce au gasit online fara alte mentiuni sau publicat prin insusire golaneasca. Altii vor minti zicand asta. Fiecare dupa constiinta...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Următoare
Pagina 29 din 30

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community